Gemiuse poolt läbi viidud uuringust on võimalik välja tuua "klikkijate" sotsiodemograafiline profiil ning CTR (click through rate) maade kaupa.

Riikidest on siin kajastatud Eesti, Läti, Leedu, Poola, Tšehhi, Slovakkia, Ungari, Sloveenia, Horvaatia, Rumeenia, Bulgaaria, Serbia ja Ukraina.

Eestis on reklaamidele altid klikkima pigem naised (56%) kui mehed (44%). Lätlastel ja leedukatel on samad näitajad naiste hulgas 51% ja meeste hulgas 49%.

Kõige aktiivsemalt klikivad internetireklaamidele Eestis inimesed vanuses 35-44 (reklaame näidatakse lehelaadimiste käigus kõige rohkem vanusegrupile 25-34) ning 54% reklaamidele klikkijatest on Eestis (lõpetamata) keskharidusega.

Oluline on muidugi märkida, et kõikidest Eesti internetikasutajatest vaid 7,27% klikivad reklaamidele. Lätis on sama näitaja 16,29%, Leedus 12,46% ja Poolas lausa 32,36%.

Muidugi ei maksa end heidutada lasta – reklaamidele klikkimine ei ole ainus reklaamiedukuse mõõdik.

Internetikasutajate käitumise uuringu põhjal (173 Eesti veebikampaaniat, 2014. a juulist detsembrini) on võimalik öelda, et tegelikkuses jõuab reklaamija kodulehele pea võrdselt neid kasutajaid, kes on reklaamil klikkinud, kui ka neid, kes on reklaami vaid näinud ning hiljem kuidagi ise veebilehele jõudnud.

Tähelepanuväärne on aga hoopis see, et reklaamija kodulehel teeb rohkem lehelaadimisi (klikkijast 44% enam) ja veedab rohkem aega (klikkijast 27% enam) just see tarbija, kes on reklaami veebis vaid "eemalt" näinud!

Andmed pärinevad gemiusAdMonitori uuringust. Raport põhineb internetikampaaniate analüüsil (gemiusDirectEffect) ja reklaamide serveerimistööriista andmetel (AdOcean). Analüüsi on kaasatud 13 riik, sealhulgas Eesti, Läti, Leedu, Ungari, Poole, Rumeenia. Eestis analüüsiti 43 internetikampaaniat.