Tarbijakaitseamet rääkis e-kaubanduse teemalisel paneeldiskussioonil turuosalistega e-kaubanduse olukorrast ja e-äris esinevatest probleemidest. Ega põhiasjades mingit suurt muutust ei olegi, nenditi: põhiline on e-äri usaldus, kirjutab AM.ee.

Õnneks on viimasel ajal olukord paranenud ja usaldus suurenenud. E-kauplejate usaldusväärsuse kasvu eeldus on ennekõike korrektsus koduõuel.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste peab e-kaubanduse arengut Eestis muljetavaldavaks, kuid nentis, et koos sellega tekib juurde ka probleeme.

"Mida kiiremini e-kaubanduse maht kasvab ehk uut raha süsteemi kaudu ümber jagatakse, seda rohkem tekib selles äris juurde konkurentsi, sealhulgas paraku ka kõlvatut konkurentsi, mis ettevõtmise usaldusväärsust ohustab," ütles ta.

2014. aasta 13. juunil jõustusid võlaõigusseaduse muudatused, millega tuli e-kauplejatele uusi nõudeid ja mis reguleerib täpsemalt seda, millist teavet peavad e-poed tarbijale enne lepingu sõlmimist andma.

Ameti septembris korraldatud uuringu tulemuste põhjal on üks olulisi kitsaskohti ettevõtjate inertsus seadusemuudatustega ühte jalga käimisel.

Uuringu tulemustest selgus, et 203 kontrollitud ettevõttest vaid neljal protsendil ei avastanud amet ühtegi rikkumist.

"Sageli eksiti aga siiski pisiasjades ja suuremaid puudusi esines õnneks harvem. Enamiku e-poodide rikkumised seisnesid peamiselt selles, et nad pole suvel jõustunud seadusemuudatusi oma tegevusse üle kandnud," selgitas Sooniste.