Ülehomme algab kummaline arvutimängusessioon: igaüks saab näitlejale anda käske, mida see siis täitma peab


Ülehomme algab kummaline arvutimängusessioon: igaüks saab näitlejale anda käske, mida see siis täitma peab
Foto on illustreerivFoto: NICOLAS NICOLAS MESSYASZ/SIPA

Ulmefilmidest on korduvalt läbi käinud mõte mängust, kus selle osalised saaksid ühele inimtegelasele käsklusi jagada, mida see siis täitma peaks. Nüüd on selline mäng valmis ja mängusessioon toimub juba lähipäevil.

MIT ehk Massachusettsi Tehnoloogiainstituudi loodud BeeMe mäng algab meie aja järgi 1. novembri hommikul kell 5. Pressiteates on kirjas, et mängu eesmärk on paremini mõista inimpotentsiaali tehnikaajastul. "Halloweeni öösel loobub üks näitleja oma vabast tahtest ja laseb internetikasutajatel kontrollida iga oma tegu," ütles Business Insiderile MIT kollektiivse teadvuse uurija Niccolò Pescetelli.

Mängu tegevuse eesmärk on aidata näitlejal hävitada kuri Zookd nime kandev tehisintellekt, kes on kogemata veebiavarustesse lahti lastud. Internetikasutajad peavad näitlejaga koostööd tegema, vastasel juhul võidab Zookd ja selle tagajärjed on stsenaariumi järgi kohutavad.

Mängu pikkus on lahtine. MIT hinnangul võiks mäng kesta umbes paar tundi, kuid nende sõnul on peamine piir ikkagi kasutajate poolt määratud ning mäng kestab niikaua kuni mängijad seda soovivad. Pescetelli sõnul ei ole teoreetiliselt mängijate hulgal piirmäära, kuid tõdeb, et reaalselt on võimalik seda näha alles mängupäeval. Kõigil on võimalik mängust osa võtta ja seda jälgida, selleks on vaja minna leheküljele beeme.online.

Kuigi pole veel täpselt teada, kuidas inimesed mängijat kontrollida saavad, siis selge on, et enamik mängust käib läbi brauseri: näiteks saavad kasutajad luua käske ning nende poolt hääletada. Kui üks käsk saab piisavalt hääli, hakkab näitleja seda täitma. Samas ei ole loomulikult kõik lubatud. "Kõik seadusevastane, näitlejat elu ohtu panev, tema privaatsust või ühiskondlikku kuvandit rikkuv on keelatud," ütles Pescetelli. Kõik muu on aga lubatud ning Pescetelli sõnul on MIT teadlased ootusärevust täis.

Teadlaste sõnul aitab mäng neil paremini mõista, kuidas inimesed meie digiühiskonnas käituvad. Samuti on mängu loojate soov alustada diskussiooni, mis aitaks välja selgitada, kust lähevad privaatsuse, eetika ja meelelahutuse piirid. Mäng on küll meelelahutuslik, kuid aitab avada meie enda ja meie digitaalse ühiskonna varjatud tõdesid.

Target