Soome uurimus: poisid saavad tänu arvutimängudele inglise keeles paremaid hindeid
Arvutimängude mängimise ja inglise keele oskuse seosed on nüüd kinnitust leidnud ka Helsingi ülikooli uurimuses. Olli Uuskoski uuris oma magistritöö jaoks ligi 500 gümnaasiumiõpilase mänguharjumusi ja inglise keele hindeid, teatab YLE Uutiset.
Uurimismaterjalist selgus, et gümnaasiumiõpilase inglise keele hinded on seda paremad, mida rohkem ta enese väitel arvuti- või konsoolimänge mängib.
Neil, kes mängivad üle 15 tunni nädalas, oli inglise keele keskmine hinne 8,79 (Soomes hinnatakse kümnepallisüsteemis). Mänge üldse mitte mängivate gümnaasiumiõpilaste keskmine hinne oli aga 7,28.
Helsingi ülikooli inglise keele professor Sanna-Kaisa Tanskanen peab tulemust märkimisväärseks.
„Mängimise ja hinnete kõikumise vahel on nii vaieldamatu seos, et on tähtis tunnistada mängude mõju keeleoskusele,“ ütles Tanskanen.
Keelt õpib kõige paremini seiklus- ja rollimängudes, kus saadetakse teistele mängijatele interneti kaudu sõnumeid inglise keeles. Paljud Soome noored on õppinud inglise keele selgeks näiteks interneti rollimängude traditsioonilise soosiku World of Warcraft abil.
„Mängija toodab rollimängus pidevalt keelt. See on väga lähedal normaalsele suhtlemisele, mis on keele õppimise juures väga tähtis,“ ütles Tanskanen.
Poisid mängivad tüdrukutest rohkem. Võibolla just sellepärast on poisid inglise keele hinnetes tüdrukutest mööda läinud.
Tanskanen kaasaks mängud keeleõppesse.
„Praegu kasutavad õpetajad internetti näiteks materjali näitamiseks, vaadatakse YouTube'ist videoid, aga see on passiivne tegevus. Aktiivseid mängimisvõimalused tuleks muuta kõigile õpilastele kättesaadavaks, ka nendele tüdrukutele, kes väljaspool klassiruumi mänge nii palju ei mängi,“ leidis Tanskanen.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!