Emojid on selleks, et digiteel kirjalikult suheldes emotsioone väljendada, aidata vestluskaaslasel paremini jutu tegelikku tooni tabada ja muidugi lihtsalt pullitegemiseks.

Kõik neid ei kasuta, peavad vist lapsikuks või midagi. Aga märgid nagu :( või :) on tuttavad vist igale inimesele, kes digisuhtlemisega kasvõi veidi kokku puutunud.

Vot, ja Soome välisministeerium teatab nüüd oma kodulehel, et Soome on esimene riik, mis tellis endale rahvuslikud emojid.

Emojisid on kokku "enam kui 30" ja asjaosalised tahavad neid tutvustada digitaalse advendikalendri kujul detsembri jooksul. Ehk siis korraga üks päevas nagu lõbus visuaalne maiuspala. Jälgi mängu spetsiaalselt loodud saidil.

Kes tahavad kogu valikut rutem näha, saavad need eri rakendustepoodidest korraga alla laadida juba 1. detsembril. Autor on turundusfirma hasan & partners töötaja Bruno Leo Ribeiro, keda assisteerisid välisministeeriumi esindajad.

Emoji-kultuurile kohaselt on soomlaste esindusmärgid humoorikad ja rahvuslikku omapära rõhutavad. Teiste hulgas on Nokia 3310 telefon ja soome saun, asjaosalised lubavad ka rahvusvaheliselt tuntud soomlaste emojisid.

Seni avalikustatud soomlaste rahvuslikud emojid. (ekraanitõmmised)

Kokkuvõtteks võib tõdeda, et

soomlased on tõeline digirahvas. Nad on maailma usinaimad emoji-kasutajad ja esimesed rahvuslike emojide loojad ja lisaks on hetkel suurima käibega Soome firma Supercell, mis arendab mobiilimängu Clash of Clans.

Instagram avaldas nimelt pool aastat tagasi statistika põhjal, et emojisid kasutavad tekstisõnumites kõige rohkem soomlased (enam kui 60% tekstisõnumeid saatvatest soomlastest), kellele järgnesid prantslased (50%) ja ühendkuningriiklased (48%).