Red Dead Redemption - ebameeldivalt metsik lääs

 (2)
Red Dead Redemption - ebameeldivalt metsik lääs
---

Mängutootja Rockstari üks loojatest, Dan Houser, iseloomustab tulevat metsikus läänes toimuvat märulit lühidalt kolme sõnaga: veri, vägivald ja võikused.

Pole muidugi mingi ime ka, arvestades, et Rockstar siiamaani mitme ultravägivaldse teosega maha saanud on, nende seas Manhunt ja veidi tagasihoidlikumad GTA-d.

Houseri sõnul ei sure nende läänemaailmas keegi mugavalt, kaamera vaateväljast eemal ja kui su lemmiksarjaks juhtub olema Väike maja preerias, tuleks sul kindlasti oma liistude juurde jääda.

Veebruaris välja kuulutatud Red Dead Redemption jutustab loo John Marstoni nimelisest pangaröövlist, kes üritab kuritegelikule minevikule selga pöörata - totaalne eksisamm, sest minevikul on kombeks tagasi hiilida ja oma osa nõuda.

Tegevus toimub GTA sarnaselt kolmel suurel maa-alal, loo-missioonide kõrvale pakutakse võimalust preerias ulukeid küttida (neid olevat kokku lausa 40 ringis), erinevaid minimänge mängida (pokker, võidujoomine, oma gängi juhtimine jne) või ühismängus kauplemisega tegelda. Eesmärgid on suured ja Houser nimetab projekti mitte oluliselt tagasihoidlikumaks kui GTA neljandat osa.

Metsik lääs on videomängude areenil siiamaani üsna tegevusvaene paik olnud. Gun oli mäletatavasti lõbus, aga liiga lühike ning toimus piiratud maa-alal. Call of Juarez üllatas imelise maastikuga aga ka negatiivselt, kohati viletsapoolse mängumehaanikaga.

Wanted: A Wild Western Adventure läks seiklusmängude patta kuulumisega paljudest mänguritest lihtsalt mööda, lisaks veel Desperados, Dead Mans Hand ning siit edasi pole enam kuigi palju mainimisväärset materjali.

Red Read Redemption (Xbox 360 ja PS3) tõuseb käesoleva aasta sügisel ses loetelus loodetavasti esikohale.