Noored on mobiiliäpi tõttu valmis panka vahetama

 (25)
Mobiiliäpp
MobiiliäppFoto: Madis Kallas

Viktoriiniküsimus: Kus Sina viimati pangatoiminguid tegid? Variandid: a) kontoris, b) automaadis, c) mobiilis või d) veebis? Vähemalt millenniumi-põlvkonnast valiksid enamik kaks viimast varianti.

Sõbralik teenindus, madalad tasud ja mugav asukoht – väga paljude jaoks polegi see enam sugugi primaarne, selgus USAs Y-põlvkonna (sündinud aastatel 1980-1992) noorte seas läbi viidud uuringust „Generatsiooni m-pangandus.“ Nende noorte jaoks on esikohal hoopis mobiilipank.

Need on noored, kelle tarbimiskäitumine on sootuks erinev eelnevatest põlvkondadest. Suur osa neist noortest pole kunagi pidanud ootama posti teel tulevat kirja, seisnud pangas järjekordades, omanud telefoni, mis ei tee pilti või kuulanud kassett-mängijat. Nad on mobiilsed, armastavad uusi tehnoloogiaid ning kiirust. Nende tarbimiskäitumine on motiveeritud üksnes nende enda kogemusest ja eakaaslaste soovitustest. Just see on põlvkond, kes on muutmas ka kogu pangandusmaailma.

Kiirus maksab

37% uuringul osalenutest vastas, et nad vahetaksid panka, kui teine pank pakuks neile mugavamat ja kiiremat rakendust. Tehnoloogia areng mobiilipanganduses on muutnud oluliselt inimeste pangandusharjumusi.

Pangad peavad tegema suuri jõupingutusi, et noorte soovidega kaasas käia ja neist ka ees olla. Noored tahavad teenust, mis on kiire, mugav, tegevusele orienteeritud ja loomulikult turvaline. Nad ei taha kulutada ühtki üleliigset sekundit.

Seotud lood:

„Inimeste harjumused on muutunud. Varasemalt tulid inimesed kontorisse, et teha tehinguid. Nüüd kasutatakse kontoreid, aga peamiselt konsultatsiooni saamiseks. Tehingud on üha enam kolinud, kas veebi või mobiili,“ selgitas Swedbanki elektrooniliste kanalite juht Arno Pae.

Näiteks Swedbanki mobiilipangas ajab iga kuu oma finantsasju ligi 90 000 inimest ning mobiili vahendusel sooritatakse iga kuu ca 245 000 makset, mida on 8,74 korda enam kui kontorites. Aastaga on maksete arv mobiilis kasvanud 62%, maksed kontoris on samal ajal langenud 25%.

Tuntud Eesti orienteeruja ja veebilehekülje testijulgelt.eu 21-aastane eestvedaja Evely Kaasiku tõdes, et mobiilipanga kasutamine kuulub juba aastaid tema igapäevaellu. „Kasutan seda peamiselt kontoseisu vaatamiseks ja ülekannete tegemiseks. Sellest on saanud minu igapäevaste toimingute osaks ja mulle meeldib, et ma ei pea planeerima eraldi aega maksete sooritamiseks. Kõik toimub jooksult,“ sõnas Kaasiku, kes ei suutnud meenutada, millal ta viimati kontorisse sattuski. „Ilmselt oli see eelmisel aastal millalgi. Enamik minu eakaaslaseid kasutab tõesti mobiilipanka rohkem kui pangakontoreid. See on nii palju mugavam ja kiirem.“

Turvalisus võtmeküsimus

Mobiilipankade tõhustamine on olnud üks pankade põhifookuseid. Erinevad uuringud on näidanud, et noored loobuvad pangast, kui selle rakenduse laadimine võtab rohkem aega kui kolm sekundit.

Et inimesed hakkaksid üha enam mobiilipanka kasutama, peavad need aga olema kiired, kergesti kasutatavad ja turvalised. „Lõpuks on rakenduse mugavus, uuenduslikkus ja paindlikkus see, mis otsustab, millised pangad võidavad võitluse mobiilipanganduses. See tähendab muuhulgas ka seda, et rakendus oleks maksimaalselt turvaline,“ sõnas Arno Pae.

Artikkel valmis Swedbanki tellimusel