Nintendo otsus mobiilimänge toota tasus imeliselt ära, aga kahe üllatusega

 (1)
Nintendo otsus mobiilimänge toota tasus imeliselt ära, aga kahe üllatusega
"Super Mario Run" (ekraanitõmmis)

Legendaarne videomängutootja Nintendo kõhkles enne kaua, kui otsustas mobiilimänge tootma hakata. Tundub aga, et see samm on kuhjaga ära tasunud.

Oma mänguseadmete eelistamine on Jaapani ettevõttele alati prioriteet olnud ja nutiseadmetel on popid pigem teistsugused elamused, kui säherdused peresõbralikud ja konservatiivsed lustikogemused, mille poolest Suur N tuntud on.

Nintendo esimese mobiilimängu "Super Mario Run" ilmumisest on nüüd möödunud siiski juba natuke üle kolme aasta – ja tundub, et riskantne otsus laieneda on igati edukas. (Jah, jätan meelega sotsiaalvõrgulaadse toote "Miitomo" arvestamata.)

Nintendo on väljastanud seni kuus mobiilimängu, Androidi ja Apple'i nutiseadmete kasutajad on laadinud neid alla 452 miljonit koopiat ja teosed ise on kogunud tootjale miljard USA dollarit käivet (910 miljonit eurot).

61% ehk enamik sellest pärineb üllatuslikult üheltainsalt teoselt, 2017. a veebruaris ilmunud taktikaliselt rollikalt "Fire Emblem Heroes".

Rahateenimisvõimelt teisel ja kolmandal kohal on vastavalt "Animal Crossing: Pocket Camp" ja "Draglia Lost", aga nende panus on pigem tagasihoidlik, 12 ja 11 protsenti kogu käibest.

Üllatusena saabub ka tõdemus, et lausa Nintendo maskotiks kujunenud Super Mario polegi järelikult mobiilivallas eriti raha teeninud. Tema nime kandvaid mobiilimänge on juba kolm. Aga nagu mainitud, erinevad Nintendo tugevused sellest, mida nutiseadmetel mängijad tavaliselt eelistavad.

Seotud lood:

Edukaim Mario-mobiilimäng on mullu septembris ilmunud "Mario Kart Tour" (8% käibest), millele järgnevad "Super Mario Run" (7%) ja "Dr. Mario World" (1%).

Allalaadimiste poolest on edukaim "Super Mario Run" (244 miljonit koopiat). Enim raha ligimeelitav "Fire Emblem Heroes" on kogunud aga vaid 4% allalaadimistest ehk 18,08 miljonit koopiat.

Nagu mobiilimängunduseks tavaks, on Nintendo teosed tasuta allalaaditavad, aga maksta võib mitmesuguste lisade eest, mis mängukogemust rikastavad või sinu kasuks kallutavad.

Nintendo kaks peamist turgu on kodune Jaapan (54% käibest) ja USA (29%).

Lõpetuseks teinegi rõõmusõnum Nintendo fännidele. Mänguseadet Switch on müüdud juba 52,48 miljonit eksemplari. See ületab isegi legendaarse SNES / Super Famicomi tulemuse (49,1 mln).