Tänu infoajastule liikus informatsioon rünnakutest üle terve maailma vaid loetud minutitega. Nagu viimastel aastatel on tavaks saanud, liikus info esmalt mööda sotsiaalmeediakanaleid. Kahjuks demonstreerisid rünnakud taaskord infoajastu pahupoolt, kirjutab Kiip.ee.

Tänu laialt kättesaadavatele sotsiaalmeediakanalitele levis nädalavahetusel rünnakute kohta hulgaliselt väärinfot. Väärinfo levik ei piirdunud internetiga, vaid seda raporteerisid tõese info pähe edasi ka mitmed rahvusvahelised uudistekanalid.

Mikroblogi Twitter vahendusel hakkas levima info, et rünnakutes langenud ohvrite mälestuseks kustutati Eiffeli tornil tuled.

Sellise väärinfoga säutsu jagas oma jälgijatele edasi USA telekanal Fox News ning mitmed teisedki rahvusvaheliselt tunnustatud uudistekanalid.

Säutsust sai innustust Rurik Bradbury, kes haldab Twitteris satiirilise alatooniga paroodiakontot @ProfJeffJarvis.

Nimetatud konto alt teatas Bradbury, et tegu on esimese korraga ajaloos, mil pärast Eiffeli torni valmimist 1889. aastal kustutati sel tuled ära.

Ilma Google’it avamata peaks iga mõtlev inimene jõudma järeldusele, et see ei ole kuidagi võimalik, et Eiffeli sätendav tuledesära on kestnud 126 aastat järjest.

Lisaks sellele leiab kiire guugeldamise käigus, et helendavad tulukesed lisati tornile alles 1925. aastal ning et tuled kustutatakse ikoonilisel tornil iga päev kell 1 öösel.

Bradbury poolt tehtud postitus levis sotsiaalmeedias veelgi kiiremini ning laiemalt kui näiteks Fox Newsi oma. Kokku jagati seda edasi pea 30 000 korda.

Konto haldaja sõnul ei ole talle meeltmööda see, et taoliste sündmuste puhul jagatakse infot edasi enne allikaid ja info ehtsust kontrollimata. Bradbury sooviks näha, et katastroofide puhul oldaks info edasijagamisel väga kriitilised, ehk kõike ei võetaks koheselt tõepähe.

Teine väärinfo, mis levis kulutule kiirusega üle terve maailma, puudutas sõidujagamise äppi Uber.

Soovides terrorirünnakute paikadest võimalikult kaugele saada, avasid mitmed inimesed Pariisis Uberi äpi, et endale auto tellida. Äpi avades kuvati neile teavitust, mis informeeris hädaolukorrast ning soovitusest kodus püsida.

Selline teavitus ja autode vähene saadavus pani sotsiaalmeedia poole pöörduma mitmeid inimesi, kes taaskord ilma infot kontrollimast teatasid, et Uber peatas Pariisi terrorirünnakute valguses tegevuse, ning need, kes veel auto said, maksavad 400-kordset hinda.

Kuigi Uber teatas kiirelt, et kumbki neist väidetest ei vasta tõele oli kahju juba tehtud, niigi halva mainega Uber sai Prantsusmaal veelgi negatiivsemat meediakajastust.