Mobiil-ID kasutajate arv kahekordistus aasta jooksul

 (12)
Mobiil-ID
Foto: Eero Vabamägi

Sulle tundub, et Mobiil-ID ehk veebiteenustes nutiseadme abil oma isiku tõestamine on nii mõnus, et lausa imelik, kuidas kunagi ilma hakkama sai?

Sa pole selle mõttega üksi, sest äsjamöödunud aasta jooksul Mobiil-ID kasutajate senine arv peaaegu kahekordistus.

Täpsemalt kasvas see lausa 40% võrra, saavutades tänavu jaanuaris tulemuseks 75 000.

Toimingute arv suureneb praeguse statistika põhjal iga kuuga. Veel 2014. aastal oli see keskmiselt 1,8 miljonit kuus, 2015. a aga juba keskmiselt 2,7 miljonit kuus. Mullu tehti kokku üle 25 miljoni mobiil-ID toimingu!

Nutikaitse juhtrühma liige, Tele2 tootedirektor Katrin Aron kommenteerib: "Nutitelefonide osakaal moodustab juba üle 60% kõigist mobiiltelefonidest ja seetõttu on veebipõhised pangatoimingud, teeninduskeskkondade kasutamine ja digiallkirjastamine aina jõulisemalt kolinud telefonidesse."

Mobiil-ID on täna ainus turvaline identifitseerimisvahend nutiseadmes. Paljud kasutavad vanast harjumusest paroolikaarte ja ID-kaardilugejaid, kes aga mobiil-ID-ga liitub ja esimese kogemuse kätte saab, see jääb ka edaspidi kasutama, sest see on mugavam ja kindlasti turvalisem kui nt paroolikaart.

2015. aastal liitus mobiil-ID'ga ligi 5600 Tele2, ligi 12 000 Telia ja enam kui 5000 Elisa klienti.

Nutikaitse koordinaatori Kristi Kivilo sõnul on plaan peagi riigilõivu osas uuendus läbi viia, mis peaks mobiil-ID väljastamist lihtsustama ja teenust popimaks muutma.

Seotud lood:

Nutikaitse alustab tänavu ka telekomide ja pankade klienditeenindajate koolitamist, et nood oskaksid kliente paremini nutiturvalisuse olulisuse ja kasutusvõimaluste osas nõustada.

Samuti on kavas koolitused rakenduste- ja veebiarendajatele, et nende tulevased arendused oleksid nutiturvalised.

Nutikaitse 2017 on Sertifitseerimiskeskuse, Riigi Infosüsteemi Ameti, Telia, Tele2, Elisa, Swedbanki ja SEB vahel 2013. aastal sõlmitud koostöölepe, millega soovitakse ühiselt tõsta nutiseadmete kasutajate, arendajate ja müüjate turvateadlikkust ning mobiilsete e-lahenduste kasutamisoskusi.