Müük on olnud igaljuhul edukas. Nimelt on Watch Dogs purustanud senised müügirekordid ja on esimese 24 tunni jooksul enimmüüdud mäng kirjastaja Ubisofti ajaloos. Ning kuna müüginumbrid ületasid ka Ubisofti ootuseid, siis olid nad loomulikult positiivselt üllatunud.

See omakorda aga tõestab taaskord fakti, et ka suvel on võimalik mängu müüa ja purustada müügirekordeid. Viletsad tulemused suveperioodil pole tingitud mitte sellest, et kliendid ei taha uusi mänge osta, vaid pigem siiski sellest, et pole uusi mänge, mida mängurid tahaksid osta.

Ning tuua oma mäng turule hetkel, mil teisi konkurente kliendi rahakotile pole, võib osutuda väga tulusaks ettevõtmiseks. Nagu Ubisoft oma Watch Dogsiga ka tõestas.

Tegevus leiab aset Chicagos, kus erinevate seadmete andmed liiguvad läbi kesksüsteemi nimega ctOS. Sellise süsteemi rakendamine ja ligipääs on iga kriminaalse elemendi ja ametivõimude unistus. Meenutagem selliseid päriselu-sündmusi nagu ACTA ja Snowdeni paljastused, millest algas üks aegade suurim turvaskandaal.

Sellise skandaali valguses on Watch Dogsi ilmumine peaaegu ideaalne. See võiks olla kohustuslike mängude ("kirjanduse") nimekirjas kõigile neile, kes ei saa aru, mida ACTA ja NSA teemad tavakodaniku jaoks tähendavad.

Lisaks sellele viitab mäng ka erinevatele turvariskidele internetis, mis juba täna eksisteerivad ja millele keskmised kasutajad tähelepanu ei pööra. Nii et Watch Dogs on õpetlik igas mõttes.

Peategelane on Aiden Pearce, kes ihkab kättemaksu nendele, kes tema õetütre surma taga on. Ligipääs ctOS-süsteemile tuleb siinkohal kasuks.

Oma spetsiaalse telefoni abil on tal võimalik häkkida kaaskodanike pangakontodele ja sealt raha välja võtta, vestlusi pealt kuulata, autosid tänavalt "laenata", fooride või turvakaamerate ja rongidega mängida, jne.

Tänu sellistele suurepärastele võimalustele kaotab raha loomulikult kiirelt oma väärtuse. Nii et kui seda üle jääb, võite seda lahkelt linna erinevates WiFi-punktides teistele Watch Dogsi internetis mängijatele jätta. Sama saab teha ka kuulide ja tablettidega. Alles alustanud mängijatele võivad sellised annetused esialgu abiks olla.

Kui mängite online'is ja olete selle vastavate seadmete alt lubanud (vaikimisi aktiveeritud), siis võib juhtuda, et teid külastab mõni teine Watch Dogsi mängija. Siin nimetatakse neid fixeriteks. Nende eesmärk on sind jälitada või sinu telefoni sisse häkkida. Mõlemal juhul annab mäng sellest teada ja sinu asi on siis vastane kiirelt üles leida ja kahjutuks teha.

Samamoodi pakutakse sulle erinevaid online-lepinguid teiste mängijate häkkimiseks, jälitamiseks, kuni 8 mängijaga lahingute pidamiseks, võidusõitudeks või mobiilseteks väljakutseteks. Viimase puhul mängib üks osapooltest telefoni või tahvelarvutiga. Esimene companion app videomängudes, mis minu silmis täitsa huvitav kasutada on.

Online lepingud / sündmused on märgistatud lilla värviga. Ja kui alguses on üksikuid mängijaid sind häkkimas, siis hiljem võib neid juba päris palju olla. Näiteks päev paar tagasi üritasin ma üht missiooni tegema hakata 4 korda. Ja iga kord enne kui ma missioonini jõudsin, teavitas süsteem mind uuest häkkerist. 

Lisaks põhiloole ja online-osale on mängus hulgaliselt kõrvaltegevusi: mõne kuriteo takistamine, kurjategijate maha nottimine, sarimõrvari otsimine, oma uudishimu rahuldamine (kaaskodanike järel nuhkimine), helifailide kokku korjamine, autode transportimine jne.

Linnas ringi liikudes ja kaaskodanikke häkkides võib sattuda aegajalt nii mõnelegi huvitavale vestlusele. Usun, et mõnigi neist võib teile tuttav ette tulla oma vestlustest oma sõprade ja tuttavatega.

Üks selline näide on inimene, kes kasutab oma nutitelefoni (või arvutit) ja internetti, et teie käest küsida mõnda küsimust, millele ta oleks otsingusüsteemi kasutades palju lihtsamalt ja kiiremini vastuse saanud.

Kui sellest kõigest peaks väheks jääma, siis võite oma aega sisustada erinevate minimängudega. Olgu selleks siis ämblikrobotiga linnas kaose tekitamine, linna vabastamine tulnukrobotite käest, tulnukate tapmine, dollarimärkide korjamine, leegitsevatest ghoulidest üle sõitmine, lillelt lillele hüppamine või kasvõi male, joomamäng või pokker. Igav ei tohiks Watch Dogsis kellegil hakata.

Võitlussüsteem ja vaenlased võivad alguses kohati üsna rasked tunduda. Kuid aja möödudes, kui kasutamise ja vaenlaste käitumise selgeks saad, on nende mahanottimine käkitegu.

Kui võimalik, märgista vaenlased turvakaamerat kasutades ära, seejärel otsi koht, kus nad su selja taha hiilida ei saa ja las nad siis jooksevad end sinu kuulide või granaatide otsa surnuks.

Ja kui olukord peakski keeruliseks minema, siis võid alati aktiveerida Focuse, mis paneb aja aeglasemalt liikuma.

Foto: ekraanitõmmis

Kokkuvõtteks tuleb öelda, et mäng on hea. Kuid kas see vastas mu ootustele? Jah ja ei.

Ühest küljest on ju tegemist täitsa korraliku mänguga koos hea looga, mis minu jaoks on mängudes väga oluline. Nii et mida muud veel tahta? Teisest küljest jääb midagi siiski kripeldama.

Tuletagem meelde, et Watch Dogs tahab olla ambitsioonikas uue põlvkonna mäng ja pakkuda midagi, mida enne ei ole pakutud. Ja nüüd pöörame oma pilgud Rockstari pakutavatele mängudele, millest mõnigi pakub sarnast keskkonda, sealjuures näiteks parema võitlussüsteemiga.

Lisaks lükkas Ubisoft mängu tulekut kuue kuu võrra edasi, väidetavalt silumiseks ja bugide kaotamiseks. Hoolimata sellest on tegemist viimase aasta ühe bugisema mänguga.

Olgu nende avatud maailmas leiduvate bugide ja glitchidega nagu on, aga süsteemsed bugid ja online-süsteemi probleemid oleks võinud siiski selle 6 kuuga ära parandada.

Kui Ubisoft tegeles viimased kuus kuud vigade parandamisega, siis ilmselt ma tõesti ei oleks tahtnud seda mängu novembris näha.

Foto: ekraanitõmmis

HEA

+ Hea mängulugu
+ Lisaks kampaaniale on hulgaliselt lisamissioone
+ Häkkimisvõimalus on huvitav lisa tagaajamistel ja tänavalahingutes
+ Korralik valik minimänge
+ Mängu jätkub pikaks ajaks

HALB

– Mängu kohta, mille ilmumist edasi lükati, on liiga palju tehnilisi probleeme
– Rahal puudub väärtus
– Reputatsiooni-süsteemi idee on poolik

WATCH DOGS
HINNE: 7,5/10
Kirjastaja: Ubisoft
Autor: Ubisoft Montreal, abiks erinevad Ubisofti stuudiod
Ilmus: 27. mai 2014
Platvormid: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One (aasta lõpuks oodake Wii U väljalaset)