Snapchati käigushoidjad otsustasid igatahes ostukeskkonna sulgeda, mis tegeles fotofiltrite levitamise ja müümisega.

See oli käigus olnud kõigest paar kuud ja sai, nagu mainitud, raha ligimeelitamisega väga edukalt hakkama. (Kui sa ei tea, mis on Snapchat, vaata tekstis allapoole.)

Ostukeskkond pakkus tasuta ja 0,99 eurot maksvaid filtreid, millega oma fotosid "rikastada", näiteks vikerkaare või kellelgi pähe kukkuva lumepalli näol. Ja filtreid osteti iga päev kümnete tuhandete kaupa.

Kas keegi on hulluks läinud? Milleks töötav ärimudel hävitada?

Snapchati esindajate sõnul tahavad nad keskenduda oma reklaamiärile ning selleks pidi kõrvaläri sulgema. Alles jääb ainult võimalus spetsiaalselt filtreid tellida. Seda teevad ettevõtted, kes peavad selle lõbu eest palju rohkem maksma kui tavakasutajad.

Ostetud filtrid jäävad alles ja Snapchat lubab hakata tulevikus tasuta ka uusi pakkuma. Aga senine edulugu on läbi.

Foto: Wikimedia Commons / kasutaja Tbojorquez07

Okei, tausta kohta

Snapchat on Apple'i ja Androidi nutiseadmetele mõeldud äpp, mida võiks kirjeldada sotsiaalvõrgustikuna. Ainult et iga postitus on alati kindlatele inimestele suunatud ja säilib lühikest aega.

Alguses oli nii, et keegi tegi pildi või video, kirjutas või sirgeldas midagi lisaks ja saatis Snapi (nagu seda kutsutakse) määratud isikutele.

Sõnum säilis autori valiku põhjal 1-10 sekundit, peale mida Snapchat kustutas selle oma serveritest.

Hiljem lisandus "Stories" ehk võimalus lugusid koostada: pildid-videod ajalisse järjestusse seada ja igaüht neist kuni ööpäev alal hoida.

Kolmandaks saab koos teiste kasutajatega samal teemal ühiseid lugusid luua (live stories).

Kui ülalkirjeldatud tegevus tundub kuidagi tühine, siis paljud ei nõustu. Snapchati fotod-videosid kogusid möödunud mais 2 miljardit vaatamist päevas; kuus kuud hiljem ehk novembris oli see number aga juba kolmekordistunud (!).