Tele2 personalijuht Helena Evert räägib, et värbajad vaatavad järjest enam kandideeriva inimese sotsiaalmeedia-profiili, ja hoiatab asjade eest, mida ei tohiks mingil juhul postitada.

Eesti seadused ei keela tööandjal uurida kandidaadi tausta avalikest allikatest nagu sotsiaalmeedia. “Kui seda teha, siis peaks ka inimest andmete kogumisest teavitama,” lisab Evert.

Sotsiaalmeediakanalitest kasutavad värbajad inimeste leidmiseks peamiselt LinkedIni. "Facebook, Twitter, Instagram ja muud kanalid aga kujundavad esmamulje inimese väärtustest ja võimalikust sobivusest ettevõttega. Kui siin on ebakõlad, siis võib see töökoha leidmisel saatuslikuks saada,” ütleb Evert.

Isegi kui profiil on privaatne, siis tasub postitamisel arvestada, et konto omanikul puudub tegelikult kontroll, kes või mida tema piltide ja sissekannetega tehakse.

Järjest rohkem tööintervjuusid läbi arvuti teel, mitte silmast silma. Sellisel puhul on informatsioon tahes-tahtmata poolik ja sotsiaalmeediast tekkinud mulje võib taustuuringu tegemisel kaalukeeleks saada."

Asjad, mida ei tohiks suhtlusmeedia kontodele mingil juhul postitada:

1. Tööandjat halvustav jutt

Nagu ka tööintervjuul, ei tasu oma praegust või eelmist tööandjat veebis halvustada. Tulevane tööandja vaatab, et kui oled valmis praegust ülemust avalikult solvama, mis takistab seda tegemast siis järgmisega.

Halvustamine ei tähenda ainult teksti, vaid ka näiteks ebasobivate piltide postitamist, laikimist ja jagamist. Näiteks n-ö „naljapildid“, kus on huumoriga viidatud, kui nõme on tööandja või ülemus. Ka sellised kahemõttelised postitused jäävad silma, sest igas naljas on terake tõtt.

2. Solvavad kommentaarid

Rünnakud rassi, soo, religiooni või mis tahes muu rühma kohta on täiesti kohatud. Inimene esindab internetis ka oma ettevõtet ning keegi ei soovi, et töötaja teeks sotsiaalmeedias näiteks rassistlikke kommentaare.

3. Sündsusetud fotod

Lihtsalt ära postita pilte, mida ei taha, et ülemus või vanemad näevad. Ka privaatsele kontole. See ei tähenda, et pead esinema kellegi teisena, kuid pigem pane üles materjale, mis ei kujuta sind reede õhtul uduse pilguga baarist väljumas, vaid näitavad sinu väärtusi positiivsest küljest – näiteks hobisid.