Et seda tuua tavalisele inimesele veelgi lähemale, lõi grupp eestlasi uue idufirma, mis propageerib tervislikke eluviise.

Firma sai alguse personaaltreeneri Erik Orgu soovist parandada veelgi rohkemate inimeste elusid. Orgu nägi, et ta ei saa korraga minna trenni näiteks kümne või saja kliendiga.

Ülaloleval pildil on Orgu paremalt kolmas, tema ümber huvilised, keda mees isiklikult nõustab; pilt on mõeldud uue veebiteenuse reklaamiks.

Kuna tervisliku kaalualandamise või -tõusu suur osa on õige toitumine, soovis treener arendada uue veebiteenuse, kus saab pakkuda personaalset toitumiskava vastavalt kasutaja keha vajadustele.

Teenuse arenduse käigus loodi unikaalne algoritm, mis arvutab välja igale inimesele sobiliku toitumismenüü ning täiendab seda ostunimekirja ja toitumispäevikuga.

Erikorgu.ee kasutajad ei pea lugema kaloreid või punkte nagu paljude teiste teenuste puhul. Tuleb lihtsalt jäglida etteantud menüüd ning kilod kaovad.

Kuigi Orgu on hea personaaltreener, tunnistas ta endale, et e-teenust üksi ta ei oska arendada. Ta osales koos Kati Lehepuu ja Ronald Kasega Ajujahil. Pärast esimeste voorude edukat läbimist langes idee konkursilt välja.

Ajujahil sai meeskonnale saatuslikuks puuduv lüli teenuse tehnilise arenduse vallas. Olid olemas tasemel disaini-, turundus-, toitumisnõustamis- ning personaaltreening valdkonna oskused. Saatuslikuks sai see, et ideed ei suudetud realiseerida töötava prototüübiga.

Meeskonna mentor Ajujahil oli Raul Liive, kellest sai pärast meeskonna väljakukkumist firma liige ning tegevjuht. Tänaseks on ellu viidud kõik Ajujahil lubatu ning rohkemgi veel.

Erinevalt Orgust tunneb Liive hästi teenuste arendamist ning testimist; ta on töötanud alates 2006. aastast Skype'is. Kase omab rohkem kui 17-aastast kogemust disaini ning turunduse vallas.

Järgides Orgu poolt koostatud toitumiskava, suutis Liive kiirelt ning tervislikult kaotada kehakaalust 8 kg.

Olles omal käel tundnud elustiili muutumise katsumust, tagasilööke ning jälle pealehakkamist, leidis ta, et suudab Orgut teenuse arendamisel ning väljatöötamisel aidata.

Foto: ekraanitõmmis

Reaalne tehniline tootearendus algas jaanuari esimestel päevadel Valgevenes, plaaniga teenus mõne kuu jooksul avada.

Teenus jõudis tavakasutajateni 18. märtsil ja sellest ajast saadik on aidatud eestlastel kaotada juba rohkem kui 1000 kg.

Kõige aktiivsem kasutaja üksi on kaotanud juba üle 9 kg ja seda ainult oma toitumise muutmise abil.

Esmajärjekorras otsustati teenus avada Eesti turul veebilehel erikorgu.ee. Liive sõnul piirduti esialgu Eestiga, kuna Erik Orgu on tänu oma telesaatele ning korduvatele ülesastumistele meedias tuntud ning usaldusväärne inimene.

See võimaldas kiirelt toodet päris kasutajatel verifitseerida, et saada vajalikku informatsiooni teenuse parendamiseks ja edasiarenduseks.

Praegu käib teenuse ettevalmistamine Ühendkuningriigi ja USA turgudele jõudmiseks. Kuigi Eestis alustati teenuse osutamist personaalbrändi Erik Orgu alt, muutub see välismaale liikudes.

Tervislik toitumine, inimeste heaolu ning e-tervis pakub huvi teistelegi Eesti idufirmadele. Algaval nädalavahetusel toimub järjekordne idufirma-üritus Garage48, mis sel korral ongi suunatud tervishoiu-lahendustele.