Politsei- ja piirivalveamet on nimelt leevendanud seni kehtinud korda ja enam ei pea mobiil-ID aluseks oleva SIM-kaardi taotlemiseks pöörduma mobiilioperaatorite teenindustesse.

Ameti identiteedi ja staatuse büroo valdkonna koordineerija Marit Abram selgitas Fortele, et õigusaktid ei ole õiguspoolest kunagi seadnud täpseid nõudeid, kuidas peaks toimuma mobiil-ID taotlemisel isikusamasuse tuvastamine. Küll aga on protsessiliselt kokku lepitud, et tavaolukorras peab inimene mobiil-ID taotlemiseks minema mobiilioperaatori esindusse.

Nüüd on Mobiil-ID teenuse looja SK ID Solutions konsulteerinud väliste audiitoritega ja saanud heakskiidu sellele, et ka inimeste kaugtuvastus vastab kõikidele seatud nõutele.

Lahendus on esialgu siiski ajutine ning pärast eriolukorra lõppemist naastakse nähtavasti tavaprotsessi juurde. „Ei saa välistada, et tulevikus tehakse mobiil-ID taotlemisprotsessi osas ümberkorraldusi," märkis Abram.

Mobiilioperaator Tele2 teataski täna, et asus mobiil-ID lepingu sõlmimise võimalust pakkuma esindusesse tulemise kohustuseta.

„Kui meie klient soovib vormistada mobiil-ID-d, tuleb tal kõigepealt pöörduda Tele2 klienditeeninduse poole, kust talle edastatakse meili teel vastav avalduse vorm," selgitas ettevõtte personali- ja klienditeeninduse direktor Sirli Seliov.

Isikutuvastus toimub taotlemisprotsessis ID-kaardi või Smart-ID kaudu. Täidetud ja digitaalselt allkirjastatud avaldus tuleb saata tagasi mobiilioperaatorile, kes teeb päringu PPA infosüsteemi, et kontrollida andmete korrektsust. Kui kõik on korras, saadab mobiilioperaator kliendile uue SIM-kaardi ja mobiil-ID lepingu allkirjastamiseks.

Viimase sammuna tuleb kliendil aktiveerida oma sertifikaadid PPA kodulehel.