Kas võrgupõhised mängumaailmad on hakanud raha kaotama?
Uuringufirma Screen Digest ennustab, et see trend on langusteel ja kukub 2015. aastaks 1,33 miljardi dollarini, vahendab Eurogamer.
Selline sündmuste käik on tegelikult igati loogiline, kuna järjest suurem osa MMOdest ei nõua enam liitumist, kasumit teenitakse mängukoopiate müügi asemel mängusisestelt tehingutelt (müügiks lähevad nii esemed, loodavad karakterid, avastatavad piirkonnad kui ka missioonid).
Mainitud mikrokaubanduse mudelit toetavate MMOde avangu tegi "Dungeons & Dragons Online", millele järgnesid "The Lord of the Rings Online", "Champions Online" ja "Age of Conan". Väga tõenäoliselt päästetakse vabaks ka "Star Trek Online".
Tasulised MMOd nagu "World of WarCraft" ja "Rift" ei pruugi uuringu põhjal sellest muidugi kaotada, aga täistasuline võrgurollikas muutub lähiajal siiski pigem erandlikuks kui reegliks.
Mikrokaubanduse edukuse poolt räägib ka see, et tootjad teenisid 2010. aastal free to play rollikates mängusiseste tehingutega 1,33 miljardit dollarit, ehk 24% rohkem kui 2009. aastal.
Uudist illustreerib veel ilmumata "PlanetSide 2", mille autorid katsetavad kohe tasuta mudeliga, uskudes, et tasuliste MMOde aeg hakkab lõppema.
Kas sina osaled mõnes MMOs? Kas mängusisesed tehingud on sinu arvates sobiv alternatiiv tasulisele registreerumisele? Arutle, kas on üldse mõtet maksta, kui oled mängu hankides selle eest korra juba maksnud?
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!