„Minu jaoks on ideaalne pank selline, kus ei pea kohal käima. Tahan, et saaksin mobiilipanga vahendusel kõik vajalikud toimingud ära teha,“ arvas 28-aastane Barkingu tegevjuht Kustas Kõiv.

Sõbralik teenindus, madalad tasud ja mugav asukoht – väga paljude jaoks polegi see enam sugugi esmatähtsad, selgus USAs millenniumipõlvkonna (sündinud aastatel 1980-1992) noorte seas läbi viidud uuringust.

Nende noorte jaoks on esikohal hoopis mobiilipank. Just see on põlvkond, kes on muutmas kogu pangandusmaailma.

Need on noored, kelle tarbimiskäitumine on sootuks erinev eelnevatest põlvkondadest. Paljud neist pole kunagi pidanud ootama tiguposti teel tulevat kirja, seisnud pangas järjekordades, omanud telefoni, mis ei tee pilti või kuulanud kassett-mängijat.

Nad on mobiilsed, armastavad uusi tehnoloogiaid ning kiirust. Nende tarbimiskäitumine on motiveeritud üksnes nende enda kogemusest ja eakaaslaste soovitustest.

18-25-aastased mobiilis kõige aktiivsemad

Pangad peavad tegema suuri jõupingutusi, et noorte soovidega kaasas käia ja neist ka ees olla. Noored tahavad teenust, mis on kiire, mugav, tegevusele orienteeritud ja loomulikult turvaline. Nad ei taha kulutada ühtki üleliigset sekundit. Ka Eestis on kõige innukamad mobiilipanga kasutajad vanuses 18-25 aastat.

Näiteks Swedbankis kasutab selles vanuserühmas mobiilipanka 36% klientidest, mis näitab selgelt noorema põlvkonna ootuseid oma pangale.

ETV spordikommentaator Alvar Tiisler tõdes, et kiire elutempo tõttu on tema jaoks ülioluline aega tõhusalt kasutada. „Just sellepärast kasutangi juba aastaid mobiilipanka. Sisuliselt pole enam ühtki pangatoimingut, mida sellega teha ei saaks. See on mugav, lihtne ja makseid on saab teha ükskõik, kus maailma otsas,“ sõnas 23-aastane Tiisler.

Kõik toimub „jooksu pealt“

Samal meelel oli ka tuntud Eesti orienteeruja ja veebilehekülje picktry.ee 22-aastane eestvedaja Evely Kaasiku, kes on mobiilipanka juba kuus-seitse aastat kasutanud.

„Hakkasin mobiilipanka kasutama siis, kui kolisin üksinda Tallinnasse, et Reaalkoolis õppida. Elasin vanemate raha eest, kuid enam mitte nendega koos ja seetõttu pidin järjepidevalt oma kontoseisul silma peal hoidma.

Mobiilipank andis selleks hea võimaluse. Nüüd on sellest saanud minu igapäevaste toimingute osa ja mulle meeldib, et ma ei pea planeerima eraldi aega maksete sooritamiseks. Kõik toimub jooksu pealt,“ sõnas Kaasiku.

Peamiselt kasutatakse mobiilipanka ülekannete tegemiseks ja kiire kontojäägi vaatamiseks.

Rannavõrkpallur Kristo Kollo nentis, et kasutabki mobiilipanka enamjaolt just ülekannete tegemiseks. „Kuna viibin tihtipeale välislaagrites, piisab mul vaid nutitelefoni kaasas kandmisest. See on väga mugav viis pangatoimingute tegemiseks,“ kinnitas Kollo.

KOMMENTAAR
Ulla Ilisson, Swedbanki klienditeenuste juht

Inimeste harjumused on muutunud. Varem tulid inimesed kontorisse, et teha makseid või muid pangaasju ajada. Nüüd tullakse kontorisse aga peamiselt nõu küsima. Tehingud on üha enam kolinud, kas veebipanka või mobiili.

Mobiilipank kasvab väga jõudsalt, seda eriti just noorte seas. Aastataguse ajaga võrreldes on mobiilipanga sisse logimiste arv erakliendi seas kasvanud 33% ja äriklientide seas lausa 52%.Ühes kuus logivad erisikud mobiilipanka 620 000 ja ettevõtted 115 000 korda.

Mobiilipankade tõhustamine on kindlasti pankade terava tähelepanu all. Et inimesed hakkaksid üha enam mobiilipanku kasutama, peavad need olema kiired, kergesti kasutatavad ja turvalised.

Lõpuks on rakenduse mugavus, uuenduslikkus ja paindlikkus need tegurid, mis otsustavad, millised pangad võidavad võitluse mobiilipanganduses. See tähendab muuhulgas seda, et mobiilipank peab olema maksimaalselt turvaline.