HDR-pilditehnoloogia muudab telerid moekamaks, aga kui palju sellest mängudes tolku on?

 (7)
HDR-pilditehnoloogia muudab telerid moekamaks, aga kui palju sellest mängudes tolku on?
Foto: tootja

Forte avaldas hiljuti pika ülevaate HDR-pilditehnoloogiast – mis see on, kuidas see teleripilti paremaks võib muuta ja millist HDR-telerit osta tasuks.

Ülevaatest selgub, et see on telerivallas hetkel kuum pilditehnoloogia, mis on igati haipi väärt, sest aitab pilti kuvada elutruumalt kui kunagi varem.

HDR suurendab kontrastsussuhte ja värvitäpsuse tasemeni, mis polnud varem võimalik, ning kuvab loomulikke kujutisi nagu inimsilm neid näeb.

SDR- (tavalise dünaamilise ulatusega) ja HDR-pildi erinevus on märgatav ka tavainimesele, mitte ainult kullipilguga eksperdile, kinnitab ülevaade.

HDR-ist arvutimängude alal hakati rääkima juba 2000ndate esimeses pooles. Esimene nimekas projekt, mis selle tehnoloogia võlude näitamiseks ilmus, oli Half-Life 2 lisapakk Lost Coast (2005).

Tollal mõeldi HDR-i all siiski ainult seda, kuidas mängumootor valgust renderdab, mitte dünaamilist ulatust, mida ekraan füüsiliselt näidata suudab.

ekraanitõmmis
Seotud lood:

Xbox sai esimesena

Praeguses mõistes HDR saabus videomängude maastikule alles hiljuti. Esialgu toetas seda ainult Microsofti mänguseade Xbox One S, mis ilmus tänavu 2. augustil. Sellele lisandub järgmise aasta lõpus konsool Xbox Scorpio.

Microsofti nimekiri HDR-iga One’i mängudest on hetkel lühike, kolm pole siit isegi veel ilmunud:

* Battlefield 1,
* Deus Ex: Mankind Divided,
* Final Fantasy XV,
* Forza Horizon 3,
* Gears of War 4,
* NBA 2K17,
* Resident Evil 7,
* Scalebound

ekraanitõmmis (Uncharted 4)

Sony pakub ka

Septembri alguses teatas Sony, et ka kõik kolm PlayStation 4 mudelit ehk algupärane, Slim ja Pro saavad tarkvaralise uuenduse teel HDR-i toe.

Tugi saabus oktoobri alguses, aga seda toetavaid mänge pole. Sony lubab, et arendajad lisavad 10. novembriks HDR-i võimaluse kahele juba ilmunud teosele, Uncharted 4 ja inFAMOUS First Light. Samal ajal peaks ilmuma ka PS4 Pro.

HDR-i võib tulevikus oodata nii osadele PS4 uutele mängudele kui ka tarkvaralise täienduse toel osadele vanematele

Sony ametlik nimekiri on hetkel isegi nutusem kui Microsofti oma:

* Days Gone,
* Detroit: Become Human,
* Horizon Zero Dawn,
* Spider Man

Neljast on ainsana ametliku ilmumisaja külge saanud Horizon Zero Dawn – Euroopas 1. märtsil. Teisi on oodata järgmise aasta jooksul.

Windowsi arvutid

HDR jõuab ka arvutimängudesse, aga siingi tuleb selle kogemiseks paras patsakas raha kulutada. Kui sul juba pole seda toetavat graafikakaarti ja ekraani. Vastava toega monitore veel praktiliselt polegi, erinevalt teleritest.

Meie andmetel toetavad arvutimängudest HDR-i hetkel vaid Battlefield 1 ja Shadow Warrior 2.

nVidia lubab HDR-iga varsti kaunistada ka selliseid teoseid, milleks on vaja oodata tarkvaralist täiendust:

* Lawbreakers
* Obduction
* Paragon
* Rise of the Tomb Raider
* The Witness

Tehniliselt on HDR-iga mängude kogemiseks arvutisse vaja Windows 7 või uuemat opsüsteemi, sobivat ekraani ja nVidia Maxwelli või Pascali seeria graafikakaarti (GTX 960, 980, 1070, 1080 jt).

Kokkuvõttes

võib tõdeda sama, mis teleriartiklis. Kohe praegu pole mõtet HDR-i nimel uusi seda toetavaid seadmeid osta.

HDR-iga filme, sarju ja mänge on alles vähe (uuri) ja maksab meeles pidada, et Eestis toimib HDR-iga sisu pakkuvatest videoteenustest vaid Netflix.

Muidugi peab HDR-i toetama ka mängumootor, millele mängud on loodud, aga siin on olukord roosiline.

Suuremad tegijad on kõik juba paadis, teiste hulgas Unreal Engine 3 ja 4, Chrome Engine 3, Source, CryEngine 1-3, Gamebryo, Unity, id Tech 5 ja Frostbite 2.