Miljard dollarit tundus tollal röögatu priiskamisena (Instagramil polnud selget edukat ärimudelitki), aga Facebook on kokkuvõttes see, kes naerab viimasena.

Instagram turuväärtus on hetkel 35 miljardit dollarit ehk 49 korda enam kui Facebook selle eest kokkuvõttes maksis (ülalmainitud miljardist sai peagi "kõigest" 715 miljonit, kuna FB aktsiahind langes).

Kuidas nii hästi läks? Instagrami tiim oskab edukalt nii kasutajate arvelt teenida kui ka reklaami müüa.

Kui 2012. a aprillis oli iga kasutaja väärtus Instagramile 33 dollarit, siis nüüd on see number 80. Reklaamipindu hakati müüma alles umbkaudu aasta eest ja hinnad on tõusuteel.

Instagram ei ujuta seejuures iga võimalikku lehekülge reklaamidega üle, vaid argumenteerib, et suudab "kinnimakstud postitusi" konkurentidest edukamalt sihtgruppidega kokku sobitada.

See pole bluff: abiks on nii nn Instagrami lemmikud kui ka Facebookiga ühendatud kontod, mis annavad profiilide põhjal kasutajate kohta rohkem infot.

Veel üks hea uudis

Vähe sellest: Instagrami käigushoidjad on pidanud kinni ka lubadusest hakata mitteaktiivseid, võlts- ja spämmi edastavaid kontosid sulgema.

Kontosid suleti kokku 19 miljoni jagu. Nii mõnigi kuulsus kaotas seeläbi palju järgijaid, näiteks Beliebereid (Justin Bieberi huvilisi) haihtus 3,5 miljonit. Kim Kardashiani "armee" vähenes aga 1,3 miljoni võrra.

Kõige rohkem järgijaid kaotas statistika põhjal aga keegi chiragchirag78 – neljast miljonist järgijast jäi alles kaheksa (!). Antud kasutaja sulges seepeale oma konto, oli sellest vist liiga löödud või midagi.

Kuna Instagrami puhastustöö puudutas kogu keskkonda, jäi isegi tavaliste inimeste järgijaid väheks. Osad neist pole sellega rahul ja pommitasid Instagrami ametlikku kontot solvangute ja sõimuga.

Nende lohutuseks olgu öeldud, et spämmibotid ja võltskontod olid juba tükk aega varem deaktiveeritud, nüüd siis toimus ka välisvaatlejatele nähtav puhastus.