Google'i e-pood Play Store on erinevatele äppidele küll sõbralik paik, aga seda lahkust (pikalt) kuritarvitada ei saa.

Google eemaldas hiljuti Play Store'ist ligi 600 rakendust ega luba neil oma platvormide teel ka reklaamiraha teenida, sest need kurikaelad olid oma reklaamimistega liiga pealetükkivad.

See tähendab, et tarkvara sekkus nutiseadme üldisse kasutamisse või andis endast märku, kui äpp parajasti kasutuses polnud. Näiteks võis äpp suure reklaami ekraanile visata, kui kasutaja telefoni avas, et helistada.

Sellised ise lahtihüppavad reklaamid on ebameeldivad ka reklaamide tellijatele, kes peavad tasuma reklaamil klikkimiste koguarvu eest. Google lubab ka neile kulutused hüvitida, kes pidid selle tõttu rohkem maksma.

Võib uskuda, et paljud neist 600-st rakendusest on üsna tundmatud, mida eriti taga igatsema ei jääda. Kokku oli neid alla laaditud ja paigaldatud aga üle 4,5 miljardi korra, nii et ilmselt "said kinga" mõned üsna popidki tegijad.

Google kasutas liigtülikate rakenduste kindlakstegemiseks masinõppe-algoritmi. Esimesele hoiatusele kohe väljaviskamist ei järgnenud.

Suurem osa kingasaanute nimekirjast jääb avalikkusele teadmata, aga üks Play Store'ist väljavisatu on Hiina firma Cheetah Mobile koos kõigi oma äppidega. See on välja andnud kümneid rakendusi, sh mobiilimänge, millel on sadu miljoneid aktiivseid kasutajaid.