Ilmselgelt on see, nii digitaalsena saadav kui ka mängukarpi pakitud, väljalase suunatud sihtgrupile, kes PS3 konsooli ei omanud, aga samuti kogujatele ning padufännidele, kes oma lemmikut veidi paremini mängitavas vormis taaskogeda sooviksid.

Kelle jaoks mängu mütoloogia ja maailm võõras, siis peategelane Kratos on üks neist vastuolulistest kangelastest, kelle kallale GTA V sarjanud koolipsühholoogid ja murelikud mammad koheselt kallale tormaksid, kui nad tema olemasolust teadlikud oleksid (õnneks või kahjuks pole God of War III kaugeltki nii nimekas mäng kui suur autorööv).

GTA V antagonistist psühho Trevor on Kratose kõrval justkui ulakas koolipoiss. Spartalane Kratos seevastu häirivalt konkreetne pooljumalast lihtsavõitu musklis alfa, kellega pole võimalik diskuteerida ega kokkuleppeid sõlmida ning kes justkui möödaminnes rebib küljest ihuliikmeid, kougib välja silmi, mutileerib torsosid ning purustab kolpasid.

(ekraanitõmmis)

Brutaalsel massimõrval (peksa saavad kõik: mütoloogilised elukad, titaanid, jumalad, ka inimesed) on ähmane põhjus, tragöödia, mis pärineb mängu esimestest osadest ja millest käesolevas kaoses on saanud praktiliselt kõrvalseisja.

Kratos ei kohku oma teel hävingut külvates tagasi peaaegu millestki. Arveteõiendusest on saanud omaette eesmärk ning peategelane mõjub verivihkava agendaga hullumeelsemana kui kunagi varem.

Purpurne toon kannab praktiliselt kogu 8 tundi vältavat teost ning sõlmib omavahel sõjamarsiks nii heli kui visuaalid.

(ekraanitõmmis)

Veri ja vägivald pole siiski ainsad, mida Gof of War III Remastered pakub. Veristele lahinguväljadele vastukaaluks pakuvad silmarõõmu muinasjutuliselt kaunid panoraamid, iidsed linnad ja templid, mägiteed ning viaduktid, aga sündmustik leiab su tegelaskuju ka oluliselt leidlikumatest paikadest – Kratos külastab muuseas allilma, ronib puugina titaanide ihudel ning eksleb labürintides.

Kaamera on sealjuures peaaegu alati fikseeritud, kuid suumib tihti, liigub kaasa ning mängib perspektiividega, tasemed ise on tihtipeale samuti pidevas liikumises-muutumises. See on lõviosa mänguajast uhke ning peadpööritav vaatemäng, millele alistuvad mitmed tänased mängud.

Mänguliselt on tegu löögikombinatsioonidel põhineva võitluse, platvormeri ja keskkonnamõistatuste seguga, mida täiendavad mitmed välksündmused.

(ekraanitõmmis)

Ükski element ei jää teisele teostuses alla, kuid võitlus domineerib siiski kergelt muu sisu üle.

Erinevat sorti vastaste kolkimist esineb rohkesti ja kõrgematel keerukusastmetel võib see tõsiseks väljakutseks osutuda, samal ajal kus lihtsaim keerukusaste pakub leebemat kulgemist neile, kes peamiselt loo kuulmisest-nägemisest huvituvad.

Hea tõdeda, et God of War III pole ajale jalgu jäänud, rokib ka täna raevukalt ning täidab iga oma minuti täpselt sellega, millest märulseikluste austajad lugu peavad.

Ülendavast sümfoonilisest heliribast ekstreemsete brutaalsusaktideni – sõjajumala kättemaks jääb tänagi viimase viie aasta jooksul valminud märulseikluste teemaparemikku.

(ekraanitõmmis)

God of War III Remastered

Arendaja-kirjastaja: Sony (SCE)

Platvorm: PS4

Ilmumisaeg: 15. juuli 2015

Hinne 9/10