Forte mänguarvustus: Destiny (Xbox One) – uus hittulmekas või keskpärane shooter?

 (10)
Forte mänguarvustus: Destiny (Xbox One) – uus hittulmekas või keskpärane <em>shooter</em>?
Foto: tootja

Üheksandal septembril tõi Activision turule Bungie loodud uue mängu - Destiny.

Mäng teenis Activisionile juba esimesel müügipäeval üle 500 miljoni dollari. Destiny on ajaloos nüüd enim eeltellitud ja esimesel müügipäeval enim müünud uus videomäng.

Kohe edukas

Et tegemist tuleb eduka mänguga, selles ilmselt ei kahelnud keegi. Kuid tänaste müüginumbrite kõrval paistavad isegi kõige optimistlikumad analüütikud oma eelnevate ennustustega üsna tagasihoidlikud.

Nagu ka Activisioni üks juhtidest Eric Hirhberg kinnitab, siis Activision oli kindel nende investeeringud Destiny'sse tasuvad end ära. Kuid nad ei uskunud, et see juhtub juba esimesel müügipäeval.

Müügile aitas kindlasti kaasa ka Destiny beeta, testperiood, mil kasutajad mängu proovida said. Siinkohal on Destiny hea näide kõigile arendajatele ja levitajatele. Beeta või demo ei pea ilmtingimata tähendama kahju sinu müügile.

Kui sa tuled turule ebahuvitava mänguga, siis ilmselt tõesti beeta või demo pole sinu jaoks hea mõte, sest see annab kasutajatele võimaluse tutvuda sinu mänguga. Ja igava mängu puhul keegi seda ostma ei lähe. Kuid kui tegemist on hea mänguga, siis beeta või demo aitab müügile hoogsalt kaasa.

Seotud lood:

Igaljuhul tegemist on vaieldamatult selle aasta ühe enimoodatud mänguga. Samas tõele näkku vaadates tuleb siinkohal mainida, et ega sel aastal tõesti eriti midagi muud ju oodata polegi. Erinevate mängude valik on olnud üsna tagasihoidlik.

Tõsi, järgmised paar kuud üritavad seda pilti veidi parandada. Meil on täna küll kodus uue põlvkonna konsoolid, aga uue põlvkonna mänge neile napib. Ning Destiny on üks neist vähestest, mis tekkinud auku nüüd lõpuks täita üritab.

Foto: ekraanitõmmis

Aga kas ka ootamist väärt?

Aga oli see mäng nüüd siis ootamist väärt? Viimaste päevade jooksul on seda minult ikka ja jälle küsitud. Ja endiselt ei oska ma sellele ühte selget ja kindlat vastust anda.

Juhul kui sa oled üks neist kasutajatest, kes jõudis beetat proovida, siis ilmselt tead vastust juba isegi. Kuid juhul, kui küsija beetat pole proovinud, siis oskan ma vastuseks pomiseda midagi ebamäärast nagu "nii ja naa".

Ja täpselt nii ongi. Ühest küljest peaks ju suurest erutusest nagu vasikas koplis ringi kepslema, aga teisest küljest midagi jääb siiski nagu puudu.

Võimalik et siinkohal on asi selles, et aastakümnete jooksul on laualt läbi käinud päris arvestatav hulk erinevaid mänge. Ja nagu ikka, midagi palju süües saab isu täis söödud ja edaspidi hakkad otsima midagi head, mis su maitsemeeli ergutaks. Sama kehtib ka mängude juures.

Mida Destiny siis endast kujutab? Võta Halo ja Borderlandsi mängudest mõlemast keskpärane osa ja miksi kokku, tulemuseks saadki Destiny. Ei ole halb, aga ei ole ka midagi enneolematut ja suurepärast.

RPG-st on asi aga väga kaugel: paar NPC'd tornis, kes kraami müüvad, XP kogumine ja relvade uuendused ei tee mängust veel automaatselt RPG-d.

Pigem on tegemist sellise keskpärase tulistamismänguga, mille kampaaniat saad koos sõpradega läbida. Mis omakorda on igati positiivne. Selliseid "mängime kampaaniat samuti sõpradega koos" teoseid võiks rohkem olla. Ilmselt peale Destiny müügiedu neid varsti tekibki.

Foto: ekraanitõmmis

Mis siis puudu?

Kuigi mäng erilist vaimustust ei tekitanud, siis ühe tõsise pettumuse osaliseks sain ma aga küll.

Nimelt esmapilgul paistab Destiny pakkuvat üht uut huvitavat ulmelugu. Kuna mulle meeldivad ulmeraamatud ja -filmid, siis hea looga ulmemängud kuuluvad loomulikult samuti mu lemmikute hulka. Kahjuks Destiny osutus aga siinkohal pettumuseks.

Kuigi taustalugu ja algus on paljutõotav, siis mingil põhjusel pole kirjutajad kas osanud tekkinud võimalusi ära kasutada, et head põnevat kaasa haaravat lugu kirjutada. Või lihtsalt ei osatud seda lugu mänguga siduda, või kirjutajatele ei antudki korralikku võimalust head lugu kirjutada. Mis iganes see põhjuseks siis ei oleks.

Loe veel

Mängulugu jääb selliseks ebamääraseks ja tühiseks ning kaob sinna kuhugi tahaplaanile ebaoluliste asjade hulka ära. Isegi loo keskmes olev oluline osa nagu "Traveler", kes viimast linna kaitseb, jääb sisuliselt mängija silmis lihtsalt üheks linna kohal rippuvaks suureks keraks.

Ning hoolimata sellest, et mängija on olnud sajandeid surnud, ei viitsi keegi teda eriti "pisiasjadega" kurssi viia. Tead tüüp, sa oled sajandeid surnud olnud. Nüüd oled taas elus. Säh, võta, siin on sulle relv ja ole nüüd üks pai kuulekas sõdur ja mine tapa meie eest pahasid. Siit ja sealt poetatakse paar sõna ka linna kohal rippuva palli kohta, aga see on ka kõik. Kurb, arvestades loo potentsiaali.

Foto: ekraanitõmmis

Erinevaid mängurežiime on mitmeid

Lisaks kampaaniamissioonidele on võimalus sõpradega erinevatel kaartidel (planeetidel) ka niisama ringi seigelda, "pahasid" teise ilma saata, erinevaid nurgataguseid avastada, üritustest (public event) osa võtta jm.

Ei puudu ka klassikaline PvP osa oma erinevate mänguliikidega, ilmselt miski, mis multiplayeri-sõpradele kõige rohkem rõõmu pakub. Lisaks sellele on olemas Strike. Tegemist on missioonidega, kus koos meeskonnaga tuleb lahinguid pidada tavapärasest tugevamate vastastega, alates tasemest 18. Kuna tegemist on raskemate missioonidega, siis hea teineteist abistav meeskond on eduka missiooni aluseks.

Ja kui sellest väheks jääb, siis 16. septembril lisab Bungie uue mängumoodi Raid ehk eesti keeles reid. See on mõeldud mängimiseks kuueliikmelisele meeskonnale. Tegemist on tavapärasest keerulisema missioonidega, mis nõuab kõigi meeskonnaliikmete omavahelist kommunikeerumist.

Puuduliku omavahelise kommunikatsiooni korral võib Raid osutuda liiga keeruliseks. Seetõttu on Bungie seadnud tingimuseks, et reidis osalejad peavad olema sõbrad. Kuna üks reid võib kesta kuni kolm tundi, siis ühe meeskonna liikme lahkumisel on võimalik mängu ka katkestada. Ja järgmisel korral, kui kogu meeskond jälle koos, saab poolelijäänud kohast jätkata.

Võimalus sessiooni lõpetada kehtib kuni järgmise teisipäevani. Kui selle aja jooksul ei saanud meeskonda uuesti kokku ja lõpetada, siis tuleb alustada otsast peale.

Foto: ekraanitõmmis

Tehnilise poole kohta

Kes beetat proovis, teab et mängus on võimalik koguda ja uuendada suurt valikut relvi ja varustust. Klasse on kolm: Titan, Hunter, Mage. Kõigil neil on omakorda võimalus valida erinevate alamklasside vahel.

Planeetidel ringi seigeldes meeldib mulle endale kasutada Hunter-klassi, kuid PvP puhul eelistan kas Titanit või Mage'i. Nimelt on mul tunne, et erinevate klasside tasakaal on Bungiel kahe silma vahele jäänud. Nimelt Titan ja Mage omavad spetsiaalset skilli, millega saab näiteks ühe hoobiga terve grupi vaenlasi teise ilma saata, kui nad näiteks kõik trobikonnas koos üritavad lippu / baasi ära võtta või kaitsevad seda.

Võimalik et mõnel Hunteri alamklassil on midagi sarnast vastu panna, aga vaikimisi oleval klassil samaväärset massimõrva-skilli kahjuks ei ole.

Kokkuvõtteks

lisan, et kuigi Destiny puhul pole tegemist millegi erilisega, mis mind rõõmust hüppama paneks, siis üldises plaanis on tegemist täiesti nauditava mänguga. Mäng mida ma kindlasti mängin nii täna kui ka homme. Ja ilmselt kui aega on siis ka nädala kahe pärast, kui mõni sõber mängima kutsub.

Ja kui Bungie uute lisadega välja tuleb, siis ilmselt viskan pilgu peale ka neile lisadele. Ehk siis tegemist on tugeva keskpärase mänguga, või siis ehk veidi üle keskmise.

Foto: ekraanitõmmis

Destiny

Arendaja/autor: Bungie
Levitaja/kirjastaja: Activision
Ilmumisaeg: 9. september 2014
Platvormid: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

HEA:

+ Ilus pilt.
+ Hea mängitavus.
+ Võimalus sõpradega koos kampaaniaosa mängida.
+ Erinevad mängurežiimid.
+ Tänu erinevatele režiimidele ja Bungie lubadusele mängu täiendada ning uusi lisasid tuua, peaks lõbu jätkuma pikemaks ajaks.

HALB:

- Mängulugu jääb nõrgaks.
- Tasemed tulevad kiirelt. Taseme 20 saab kätte umbes 5 mängutunniga.

HINNE: 7/10