FORTE MÄNGUARVUSTUS: Bound (PS4) – silmadega seiklemine


FORTE MÄNGUARVUSTUS: Bound (PS4) – silmadega seiklemine
ekraanitõmmis

Bound on võimas mitmekihiline visuaalne elamus, mis lisab tuleval sügisel veel ühe paljulubava dimensiooni virtuaalreaalsuse näol.

Sony võtab vastuoluliste või harvakohatavate mänguideede toetamisega rohkem riske ja aeg-ajalt tabavad nad kümnesse. Näiteks Flower, Journey, Heavy Rain – kõik need on paistnud selliste projektidena, mis on keskmisest mänguideest küpsemad ja võivad seetõttu kõrbeda.

Aga ei juhtu nii, et ainult kriitikud ülistaksid ja mängurid jäävad külmaks. Kolm eelpoolnimetatut on kõik sellised teosed, mis on kategooriaseinu murdnud, kui mitte murdnud, siis õõnestanud vähemalt.

ekraanitõmmis

Täna lisame sellesse loetellu ka mängu Bound, mis on segu lihtsakoelisest lühikesest platvormerist ja jalutamissimulaatorist.

Jalutamismäng kõlab iseenesest hirmutavalt, sest üldjuhul see tähendabki seda, mida lubati. Sa jalutad, teinekord erakordselt aeglase tempoga (suurepärane Everybody`s Gone to the Rapture), mööda mängumaailma, interaktsioon on minimaalne ja elamus sõltub sellest, kui mõjuvad on maailm ning lugu, mida sulle teekonna vältel jutustatakse (samuti suurepärane Firewatch).

Seotud lood:

Bound maskeerib jalutamismängu platvormeriks, aga see on suhteliselt lineaarne ja taotluslikult lihtne.

Nagu 2008. aasta Prince of Persia tegi, karistatakse siingi eksimusi minimaalselt. Sa võid küll igalt poolt alla kukkuda, aga jätkad peale surmasaamist tavaliselt samalt platvormilt, mis teekonna korraks peatas.Üsna selge siis, et platvormer on vaid mask jalutamismängule, stooriprojektile.

ekraanitõmmis

Esimestest minutitest saab selgeks seegi, et Bound on valmistatud ka virtuaalreaalsuse jaoks, üheks Playstation VR-i stardipakuks.

See on pildiliselt üks viimase aja julgemalt värviderohkemaid, objektikirevamaid videomänge, aga peaaegu kõik selle maailmas taandub lihtsatele geomeetrilistele kujunditele ja tekstuuride vähesusele.

See ei püüdle arusaadavatel põhjustel, nagu suurem osa tulevaid VR mänge, fotorealismile, aga rabab geomeetria, laia- või omanäolise värvipaleti ja üldmuljega. Ükski pilt ei anna edasi seda liikumist, mis ekraanil toimub ja VR-is saab see päris intensiivne elamus olema.

ekraanitõmmis

Mis Boundi ka VR-i väliselt ja kohe täna tarbitavaks muudab, on selle lihtne ja liigutav lugu, mis kerib ennast lahti umbes kahe tunni jooksul, ka see, kuidas seda esitatakse.

Siin pole tegelikult palju ruumi kirjeldamiseks. Lugu leiab aset kahes maailmas. Ühes neist jalutab lapseootel naine paljajalu rannal ja loeb päevikut. Päevikumaailmas liigub printsess pärismaailmaga haakuvalt teematasemelt teematasemele, et kuningriiki hävitav koletis alistada ning tantsib seda tehes.

Just nimelt. Mitte ei võitle või, hoidku selle eest, tulista. Tantsib ja liigub muidu graatsiliselt – animatsioon ja tantsusammude-elementide sidusus on rabavad.

Tantsul on tähendus ja eesmärk. Selle abil saab ennast läbi murda takistusest (klassikalisi vastaseid selles mängus ei ole ning) ja vabastada elu poolt seatud ahelatest.

Sõnum on positiivne, aga selle taustaks pigem igapäevane nukker argisündmus. Bound õnnestub ka siin, olemata pisarakiskuja, puhumata ideed eneseabiõpikuklisheeliselt hiiglaslikuks. Ka tagasihoidlikumad kurvad lood vajavad jutustamist.

ekraanitõmmis

Nagu eelnevalt mainitud, on Bound kestvuselt pigem lühike elamus, kuid mängu lõpp ei too kaasa sisu lõppemist. Kui lõputiitrid nähtud, lisatakse peamenüüsse võimalus tasemeid aja peale taasläbida. Samuti on põhjust peatükke erinevas järjekorras proovida, peidetud objekte leida, alternatiivset lõpplahendust näha.

Mängule on lisatud põhjalik virtuaalne kaamera, silmaköitvate hetkede pildistamiseks ja trofeede nimekiri esitab, neile, kes sellest mängust veelgi enam mängu otsivad, samuti üsna teravaid väljakutseid.

Bound on sedasorti videomäng, mis jätab peale lõpetamist hea tunde, kleepub ja tekitab mõttemonoloogi. Selle sihtgrupp võib olla kitsas, aga tootja idee visuaalesteetilist mängumaastikku avardada on kahtlemata tänuväärne. See on endiselt seiklemine, aga peamiselt silmadega seiklemine.

ekraanitõmmis

Bound
Hinne: 8/10
Platvorm: PS4
Ilmumisaeg: 16. august 2016
Autorid: SIE Santa Monica Studio, Plastic Studios
Tootja: SIE Santa Monica Studio

Plussid

+ Kaunis, värvikirev, omanäoline pildistiil
+ Tants võitluselemendi asendajana, metafoorina
+ Lihtne, aga mõjuvalt jutustatud lugu
+ Suurepärane, meeleolusid edasiandev heliriba
+ Oktoobris lisatav VR-tugi

Miinused

– Lühike ja lihtne elamus
– Võib ühele kindlale žanrile keskendunud tarbija jaoks liiast olla
– Üksikud probleemid kaameraga