Facebook Reactions pole seni kasutajate seas väga popiks saanud, ja miks peakski. Like on midagi omapärast, ülejäänud reageerimisvariandid lihtsalt totakad ümmargused näokesed, isikupäratud ja maotud.

Facebooki esindajatel oligi algselt plaan lihtsalt "ei meeldi" nupp luua, aga see tundus liiga algeline ja nii sündis ajapikku hoopis kuuene pakett Reactions, mida nüüd pruukida saab.

Facebooki tootedisaini direktor Geoff Teehan on märkinud: "See tundub ehk lihtsa ülesandena: pane pöial-püsti-nupu kõrvale teine, kus pöial on alla suunatud. Aga asi pole nii lihtne.

Inimestel on vaja enese väljendamiseks keerukamaid ja rikkalikumaid valikud. "Meeldib / ei meeldi" ei peegelda korralikult tänapäevase elu keerukust!"

ekraanitõmmis

Forte kommentaar: tegelikult on asi muidugi veel lihtsam. Facebook elab kasutajate kohta kogutud andmete töötlemisest ja müügist, laiemalt võttes reklaamiäri toel.

Kuna veebikeskkonna käigushoidjatel on selle jälgimiseks-analüüsimiseks kasutusele võetud palju keerukat tarkvara, siis muutus kasutajatele eri reaktsioonide pakkumine ajapikku mõistlikuks.

FB tiimil on tõenäoliselt mitu head ideed, kuidas "reaktsioonide" põhjal senisest isegi rohkem ja tõhusamalt müüdavat infot koguda. Kas need ka ära tasuvad, selgitab lähitulevik, aga neid saab ju eemaldada ja lisada, et mõnda uut varianti proovida.

Tavainimesele tundub ehk selline mõte tobe, et hüüatused nagu "olen kuri" või "armastan" postituste all väga sügavmõttelist infot pakuvad.

Aga FB usaldab tavaloogikast kahtlemata rohkem oma algoritme, mis veebis toimuvat jälgivad ja tõenäoliselt meie iga liigutust hoolega jälgivad. Hoopis tavainimene on see, kes siin suuremat pilti ei näe.

Nii et miks "ei meeldib" sai punase tule ja reaktsioonid rohelise? Sest FB näeb viimases peituvat rohkem raha.