Selle asemel kuvatakse uus kindlaksmääratud number, mis tuleb veebi kaudu tellida ja kasutusaeg eelnevalt kinni maksta.

EMT pressiteade viitab, et teenus on suunatud inimestele, kes tahavad (ajutiselt) midagi müüa, näiteks müügiportaalis.

(Seni on olnud neile alternatiiv kõnekaart osta, mis aga on ebamugavam, kuna vajab kasutamiseks SIM-kaartide vahetamist telefonis või kahe eri telefoni omamist.)

Numbri tellimine ehk teenusega liitumine, aga samuti selle peatamine või lõpetamine toimub spetsiaalses veebikeskkonnas privaatnumber.ee, kus saab jälgida ka kontoajalugu.

Kasutamiseks peab valima teenuse kestuse (1-90 päeva) ja selle eelmaksuga kinnitama.

Välismaal viibides saab paraku ainult kõnesid vastu võtta, mitte neid ise teha. Samas ei pea teenuse kasutamiseks tingimata EMT klient olema.

EMT teenuste kommunikatsioonijuht Kristina Samra tutvustas Forte pärimise peale uudset privaatnumbri-võimalust lähemalt.

Saan aru, et taoline teenus on Eestis uudne?

Meile teadaolevalt ei ole sellist teenust varasemalt Eesti turul pakutud.

Kuidas Privaatnumber toimib?

Alustuseks tuleb teenus tellida. Kui tellimine õnnestub, siis seotakse kliendi põhinumber virtuaalse numbriga (number tuleb juhuslikkuse alusel), mis on kujul 5xxxxxx.

Välja helistades ja soovides kuvada vastuvõtjale oma Privaatnumbrit kujul 5xxxxxx, tuleb vastuvõtja numbri ette valida kood 10980 ja seejärel vastuvõtja number (näiteks 109805xxxxxx).

Kõnele vastaja näeb sisenevat kõnet nagu tavaliselt ja helistajana numbrit kujul 5xxxxxx (kliendi Privaatnumber).

Kas te ei karda üldsuse pahameelt teenuse suhtes, mis võimaldab müügiinimestel praktiliselt igaühele varjatult läheneda?

Pigem anname kliendile võimaluse mugavalt hoida privaatsust ja diskreetsust. Eelkõige lahendab see kindlasti müügiportaalides kuulutuste üleslaadijate mure (soov müüa-osta, kuid ei soovi oma isiklikku numbrit jagada).

Kuid teenust saavad kõik kasutada olukorras, kus on vaja avalikult jagada oma kontaktnumbrit, olla kättesaadav mingil perioodil, ilma et peaks jagama oma isiklikku kontakti.

On teil infot, kui levinud ja populaarsed on analoogsed lahendused mujal riikides?

Maailmas on loodud mitmeid mobiilirakendusi, mis pakuvad analoogset lahendust.

Üks nendest on näiteks Burner, mis oli AppStore'is TOP-20 tasulise allalaaditava mobiilirakenduse seas.

Kas usute, et sarnast teenust hakkavad pakkuma peagi ka teised operaatorid?

EMT eesmärk on klientidele läbi innovaatiliste lahenduste lisaväärtust pakkuda ning Privaatnumber on oma olemuselt just mugavusteenus. Kuidas teised operaatorid reageerivad, on raske ennustada.

Kui paljud on sellise teenuse vastu huvi tundnud esialgu? Ilmselt teavitasite selle tulekust ju ette mingeid äripartnereid

Teenuse loomise ja turule toomise vastu on huvi olnud pikaajalisem.

Kas privaatnumbri abil väljahelistamise võimalust on plaanis laiendada ka välismaale?

EMT ja Diili kliendid saavad helistada välismaale, kuid teiste operaatorite klientidele me seda võimalust laiendada ei saa hetkel. Asi on seotud maksustamise küsimusega.

Kui teenusest vahepeal loobuda, kas on võimalik ka uuesti tellides nimelt sama number tagasi saada mis eelnevalt kasutusel oli?

Kui teenus vahepeal ise sulgeda või Privaatnumbri kehtivusaeg läbi saab (ilma seda pikendamata), siis sama numbrit enam tagasi ei saa, mis eelnevalt kasutusel oli.

Pressiteates hakkas silma kõneminutite mainimine, aga samas üldine jutt rõhub teenuse tellimisele päevakaupa (1-90 päeva)...

Teenust saab tellida päevade kaupa. Teiste operaatorite kliendid saavad kaasa kõneminuteid, mis on teenusest nii välja kui ka sisse helistamiseks.

Lisainfot sellest leiate privaatnumber.ee vastaval leheküljel.