Facebooki reklaamialgoritmi on juba varasemalt kritiseeritud, sest see paneb kasutajatele külge tundliku teabega seostatavaid silte, mille lisamine on tegelikult isikuandmetekaitseseaduste vastane. Näiteks kategoriseerib Facebook kasutajaid seksuaalse sättumuse, rassi ja poliitiliste vaadete järgi.

Facebooki esindaja teatas kommentaaris, et riigireetmise puhul oli mõeldud pigem ajalooga seonduvat. "Riigireetmise kategooria loodi selle olulisuse tõttu maailma ajaloos. Arvestades, et tegemist on seadusevastase tegevusega, eemaldasime selle huvikategooriate seast," ütles firma esindaja.

Kuigi Facebook ei avalda isikuandmeid otseselt kolmandatele osapooltele, on võimalik Facebooki reklaamitööriistu kasutades potentsiaalsetele riigireetjatele siiski jälile saada. Selleks oleks vaja antud sihtgrupile luua eraldi reklaamikampaania, kustkaudu suunatakse kasutajad maandumislehele, mis nende IP-aadressid salvestaks.

Aarhusi Ülikoolis töötav Venemaa-spetsialist Mette Skak kommenteeris The Guardianile, et tegemist on väga ohtliku olukorraga, eriti arvestades Venemaa käitumist interneti tsenseerimisel. "Ametlikult ei ole internet Venemaal tsenseeritud," ütles ta. "Facebook aga andis Venemaa ametivõimudele kogemata hea tööriista, millega süsteemaatiliselt potentsiaalseid riigireetureid püüda."

Ametlikus teadaandes Taani ringhäälinguettevõttele DR, kes kategooria esimesena avastasid, ütles Facebook järgnevat: "Olete tõstatanud palju olulisi küsimusi selle kohta, kuidas Facebooki reklaamid toimivad. Meie eesmärk on teha kindlaks, et need reklaamid, mida inimesed näevad, on kohased ja kasulikud. Kui me leiame, et keegi väärkasutab meie reklaamiteenuseid, siis me tegeleme sellega: olenevalt rikkumisest võime me reklaami eemaldada, kõrvaldada reklaamikonto või pöörduda korrakaitseorganite poole."

Reklaamialgoritmid on Facebooki reklaamiplatvormi toimimise võti. Kuigi GDPR-i kohaldamisega seoses pakkus Facebook kasutajatele võimalust peita tundlik informatsioon oma seinalt, ei paku Facebook kasutajatele siiani võimalust kontrollida infot, mis on kogutud nende käitumise põhjal. Näiteks võib ettevõte kasutaja käitumise põhjal panna sellistesse kategooriatesse nagu "huvitatud homoseksuaalsusest" või "huvitatud islamist". Sellised tundlikku informatsiooni sisaldavad kategooriad võivad inimestele teatud riikides maksma minna nende elu või tõotada pikaajalist vanglakaristust.