Eesti idufirma Sentab läheb rahvusvahelisele miljoni dollari jahile


Eesti idufirma Sentab läheb rahvusvahelisele miljoni dollari jahile
Chivas The Venture'i Eesti vooru esindaja Sulev Kirst ning finaali võitja Sentabi asutaja ja tegevjuht Tarmo Pihl. (Foto: ürituse korraldajad)

Eestis loodud, seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik Sentab võitis rahvusvahelise idufirmade konkursi Chivas The Venture Eesti finaali ning saab osaleda miljoni dollari suuruse investeeringute fondi jagamisel.

Šoti viskitootja Chivas Regali algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture otsib ja toetab ambitsioonikaid idufirmasid, mille soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale.

Eesti vooru laekusid avaldused 32 idufirmalt, millest viis paremat pääses lõpuvooru. 4. detsembril Tallinnas toimunud finaali võitis Sentab, kellel on žürii hinnangul kõige tugevam positiivne sotsiaalne mõju ühiskonnale.

5 finalisti: Tauri Kärson (Autolevi), Tõnis Kusmin (Õpiveeb), Tarmo Pihl (Sentab), Annika Amenberg (Helpific) ja Marko Kiisa (Aus Design). Foto: ürituse korraldajad
Seotud lood:

Sentab on seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik, mis ühendab üksikud eakad inimesed televiisori teel, muutes koduteleri interaktiivseks suhtlemisvahendiks, millega saab nii tasuta videokõnesid teha, pilte ja videosid jagada kui ka tutvuda uute inimestega, et mitte tunda ennast maailmast isoleerituna.

Žürii liige ja investorite nõustaja Colin Tan Dotforge'ist rõhutas, et Sentabi puhul on tegemist selge ja tugeva ideega, millel on väga suur potentsiaal ka rahvusvahelisel areenil.

"Neil on hästi toimiv meeskond ja väga tugev visioon sellest, mida nad tegema hakkavad ja kuidas see võib maailma muuta. Sentabi pakutav toode on mõeldud pidevalt kasvavale sihtgrupile – seenioridele. Usun, et sellest startup'ist saab nii tugev äri kui ka oluline sotsiaalne ettevõte," ütles Tan.

Sentab Estonia OÜ üks asutajaid ja tegevjuht Tarmo Pihl arvas, et võit tuli tänu sellele, et sotsiaalse ettevõtluse kontekstis kõnetas nende missioon žüriid kõige enam.

"Meie toote järele on olemas tugev nõudlus ja tõendatud huvi. Idee tuli elust enesest – tunnetasime vajadust uue tehnoloogiasilla ehitamise järele, mis võimaldaks paremini ja tihedamini oma vanematega suhelda.

Vanemad inimesed ei kipu väga sageli kaasaegseid lahendusi kasutama, seega otsustasime luua neile mugava võimaluse – suhelda hea tuttava televiisori kaudu," ütles Tarmo Pihl.

Finaliste hinnanud žürii: Colin Tan (Dotforge), Merlin Sepp (Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik), EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ja briti suursaadik Christopher Bruce Holtby. (Foto: ürituse korraldajad)

Eesti vooru finaliste hindasid EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, briti suursaadik Christopher Bruce Holtby, investorite nõustaja Colin Tan Dotforge'ist, kohaliku vooru korraldaja Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ning Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp.

Tehnotropid