Eesti e-residentsuse taotlemise portaal on nüüd avatud

 (2)
Eesti e-residentsuse taotlemise portaal on nüüd avatud
Foto: ekraanitõmmis (apply.e-estonia.com)

E-residentsuse taotlemise portaal e-resident.gov.ee lubab ükskõik kus maailmas saata avalduse digitaalse identiteedi programmiga liitumiseks.

Eesti on esimene riik maailmas, mis pakub e-residentsust – piiriülene digitaalne identiteet on saadaval igaühele, kel on soov luua ja juhtida asukohast sõltumatut ettevõtet veebi teel.

Hetkel on Eestil juba enam kui 1500 e-residendi 73 eri riigist, nemad osalesid ka teenuse testperioodil, mil taotlemiseks pidi külastama kahel korral Eesti politseid.

Rohkem kui pooled e-residentidest on naaberriikidest: Soomest (34%), Venemaalt (15%), Ukrainast (6%), Lätist (6%) ja USAst (3,5%); vähemal määral ka Saksamaalt, Ühendkuningriigist, Leedust ja Itaaliast.

Mida e-residentsus annab?

Eesti e-resident võib:

* asutada interneti teel ettevõtte,

* teha e-pangatehinguid,

* saada ligipääsu rahvusvahelistele makseteenustele,

* esitada elektrooniliselt tuludeklaratsiooni,

* kaugjuhtida ettevõtet,

* digitaalselt allkirjastada dokumente ja lepinguid.

E-residentsus ei anna:

* kodakondsust,

* maksuresidentsust,

* elamisluba,

* Eestisse või Euroopa Liitu sisenemise luba.

* E-residendi digi-ID ei ole füüsiline isikut tõendav või reisidokument ja sellel ei ole fotot.

Kuidas toimib?

Seotud lood:

E-residendiks saamise taotluse saab veebis täita vaid umbes 10 minutiga.

Peale teenustasu maksmist ja taustakontrolli läbimist peab ühe korra Eesti välisesindust või politseijaoskonda külastama (enne pidi kaks korda Eesti Politsei- ja Piirivalveametit külastama). Seal saab kätte e-residendid digi-ID.

E-resident saab digi-ID kätte Politsei- ja Piirivalveameti teeninduspunktis või 34 eri välisriigis, kus Eestil on saatkond või konsulaat.

Taotlemise protseduur kestab keskmiselt kuu, alates taotluse esitamisest veebis kuni e-residendi digi-ID kättesaamiseni.

Programmi arendamine jätkub ja mõned ettevõtte elektroonilise asutamise etapid nagu pangakonto avamine eeldavad käiku Eestisse.

E-residentsusest huvitatud võivad registreeruda vastavat infokirja saama aadressil e-resident.gov.ee.

Kes tegid?

E-residentsuse loomine on Eesti riigisektori erakordse koostöö tulemus. Selles osalesid Siseministeerium koos oma IT- ja arenduskeskusega, Politsei- ja Piirivalveamet, Justiitsministeerium, Välisministeerium ning Eesti saatkonnad ja konsulaadid üle maailma, Rahandusministeerium, Riigi Infosüsteemide Amet, Vabariigi Presidendi Kantselei, Riigikantselei, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus jt.

"Eesti on ainus riik maailmas, mis suudab liikuda sellise kiirusega ja üks väheseid, kus valitsusasutused suudavad olla nii koostööaltid. Meil on suurepärane võimalus panna paika digitaalse identiteedi standard internetis ja aidata miljonitel ettevõtjatel luua ja kasvatada oma äri," ütles Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi side ja riigi infosüsteemide asekantsler Taavi Kotka.

Lisaks avalikule sektorile aitasid mitmed erasektori esindajad tagada veebilehe kõrgeima standardi ja disaini, näiteks Fujitsu, Stagnation Lab ja Velvet.

Mitmed teised erasektori-partnerid panustavad tõsiselt e-residentsuse edasisse arengusse, näiteks Notarite Koda, Eesti Advokatuur ning pangad nagu LHV, Swedbank ja SEB.