Call of Duty on tootja väitel müüduim mängusari üldse, aga tegelikult alles kolmas (või neljas)

 (19)
Call of Duty on tootja väitel müüduim mängusari üldse, aga tegelikult alles kolmas (või neljas)
ekraanitõmmis (CoD Black Ops 3)

Naljakas lugu: paljud ingliskeelsed tehnoloogia- ja mängusaidid avaldasid hiljuti uudise, et Call of Duty on nüüd enim müünud videomängusari üldse.

Nimekas märulisarjas on seni 15 väljalaset ja neid olla kokku kaubaks läinud juba 250 miljonit koopiat. Edukas on ka värskeim jagu, Call of Duty: Black Ops III.

"Naljakas lugu" on peamiselt see, et Call of Duty on müüdud koopiate arvult tegelikult alles kolmas edukaim mängusari üldse. Või neljas – oleneb, kuidas arvestada.

Esimesel kohal on Mario, mille teoseid on kaubaks läinud 521,61 miljonit koopiat.

Kui see värvikas universum osadeks jaotada, siis edukaim on siin seeria Super Mario (kokku 310 mln), millele järgnevad teised alaseeriad Mario Kartist (kokku 105,32 mln) kuni üksikute mängudeni (kokku 14,7 mln).

Teisel kohal on seeria Super Mario (nagu mainitud, 310 mln).

Kolmandal kohal on seeria Pokemon (275 mln).

Call of Duty oma 250 miljoniga jõuab alles neljandaks. Kes vaidleb, et Mario kraam ei peaks ühendatud jõududega esimest kohta haarama, peaks siiski möönma, et CoD jääb ikkagi alles kolmandaks.

CoD koosneb tegelikult samuti alasarjadest, millest hetkel on aktuaalne Black Ops.

Okei, vaatame edasi. Viiendaks jõuab Grand Theft Auto (220 mln).

Kuues on Wii (200,04 mln), mis esindab taas mitmeid eri alasarju nagu Sports, Play, Fit, Party jt teosed.

Seotud lood:

Seitsmes on The Sims (175 mln), kaheksas Need for Speed (150 mln), üheksas Wii Sports (115,12 mln; osaleb ka Wii jõudmisel kuuendale kohale), kümnes Final Fantasy (110 mln).

(allikas: Wikipedia)

Kuidas Activision oma väiteni jõudis?

Tehnoloogiamaailmas on kurb tõsiasi, et info tegeliku läbimüügi kohta - näiteks koopiates või eksemplarides - võib jäädagi asjaosaliste teada.

See võimaldab infoga manipuleerida ja seda võimalikult soodsalt näidata, tõenäoliselt juba etapis, kus see alles pressiesindajatele kätte jõuab, kes peavad siis väljasaatmiseks pressiteateid vorpima.

Näiteks jälgitakse videomängude edu kahel viisil: palju koopiaid on müügile jõudnud (inglise keeles shipped) ja palju reaalselt inimestele müüdud (inglise keeles sold).

Et aga glamuursem oleks ja firmade aktsiahindadele paremini mõjuks (ilmselt on põhjuseid veelgi), on viimastel aastatel moodi läinud neid kahte terminit sünonüümidena käsitleda. Tulemus on kohe vägevam!

Muidugi leitakse ka teisi võtteid, kuidas infot esitada asjaosalistele võimalikult soodsal moel. Praegusel ajastul, kus info digiteel ruttu ja kaugele liigub, on see väga lihtne.

Activisionil võib ehk mingis mõttes ja kontekstis õigus olla, et CoD on müüduim mängusari üldse. Selle väite aluseks võivad olla mingid üsnagi konkreetsed saavutused, näiteks see, kui ruttu uued CoDid müüki teevad.

Aga kuidas nad oma väiteni täpselt jõudsid, ei tea. Ilmselt ei saagi teada. Kindel on ainult, et CoD-i esikohta ei kinnita avalikult kättesaadavad andmed.

Mis ei takista muidugi vastavatel uudistel kiiresti levimast. Kirjutajad on ka ju ainult inimesed - no kuidas nemad peaksid kõike kontrollida suutma. Ega see Guinnessi rekordi registreerimine pole, kus tuleb ise kohale sõita ja kontrollida!

Autotööstuse hiljutise skandaali näitel võib aga rahulolevalt tõdeda, et kui pettus juba välja tuleb, siis levib ka sellest info ruttu ja kaugele.

Müüduimate videomängude pingereaga manipuleerimine on sellega võrreldes muidugi olematu probleem, sest kahjustab üldsuse heaolu vähem.