Tänavu kevadel tegi tehnikaportaal Geenius eksperimendi, mille tulemusena selgus, et Androidi kasutajad maksavad sama sõidu eest vähem kui iPhone’iga takso tellinud kliendid. Bolt eitas erinevat hinnastamist.

Mõni päev tagasi saatis üks Bolti klient ajakirjanikule taksoäpist kuvatõmmised, väites, et ettevõte hinnastab erinevalt äri-ja eraklientide sõite ning palus uurida, mis põhjusel seda tehakse.

Kõigepealt vaatame, kas oled era- või äriklient…

Eksperiment, mis sai alguse juhuslikust näpuveast (Bolti taksot tellides tuleb mitme kasutajaprofiili korral valida see, mille alt maksta kavatsetakse ning määrata ka makseviis), andis ootamatu tulemuse.

Esimesel korral tellis klient Pärnus takso kogemata erakliendina, märkas siis aga viga, ja vahetas profiili oma ärikliendi konto vastu. Kui erakliendina oli summa üks, siis töösõiduks pakkus rakendus oluliselt kõrgemat hinda.

Sõit sai tehtud, aga asi ei andnud rahu. Järgmisel korral proovis klient tellida taksot kahe telefoniga korraga: ühes esines ta kui eraklient, kes maksab sularahaga, teises kui lepinguline äriklient.

Tellimus läks Bolti samal minutil, lähtekoht oli sama ning ka sihtkoht oli täpselt sama. Tulemuseks nelja ja poole eurone hinnavahe ärikliendi kahjuks. Taksot pakkus Bolt ukse ette mõlemal juhul kuue minuti jooksul.

Veel korra otsustas Bolti võrdses kohtlemises kõhklema löönud klient eksperimenteerida ja tellis takso kahe telefoni pealt korraga. Seekord näitas rakendus rohkem kui kahekordset hinnavahet, taas ärikliendi kahjuks.

Tagantjärele tarkusena muigab tellija, et võinuks jääda siiski eralõbu juurde, oleks olnud märksa odavam. Et ta aga asja niisama jätta ei tahtnud, avalikustas ta oma väikese eksperimendi tulemuse Facebookis.

Bolti Kommentaari ja põhjustest, miks hind ikkagi erines, loe SIIT