Seega on nüüd huvitav uurida, et kui paljudele nutiseadmetele kumbki kolida suutnud on.

Selgub, et iOS 11 asustas esimese ööpäeva jooksul 10% Apple'i nutiseadmetest, mis maailmas aktiivselt kasutusel. Ehk siis iga kümnenda.

Esimese kahe nädala jooksul tõusis see suhtarv aga 48,16%-ni (uuemad andmed pole hetkel avalikkuse ette jõudnud).

Oreo käsi nii hästi ei käi. Pooleteise kuuga on see suutnud kolida 0,2%-le aktiivsetest Androidi seadmetest. Ehk siis kahele igast tuhandest.

Oreo eelkäija, nüüdseks umbes 14 kuu vanune Android 7 Nougat on saavutanud muide nüüd turuosaks 17,8%. Ehk jookseb igal kuuendal praegu aktiivsel Androidi seadmel.

Selline võrdlus pole ühest küljest muidugi kaugeltki aus, sest Apple'i nutiseadmeid ja tarkvara valmistab ainult üks firma, Apple, millel on suhteliselt lihtne uuendusi levitada.

Androidi puhul on opsüsteemi värskendamine aga palju tülikam protsess, mis eeldab eri osapoolte (Google'i, kiibitootjate, mobiilioperaatorite, seadmetootjate) valmidust kiiresti ja tõhusalt koos töötada.

Huvitav on aga see, et Google kiitis Oreo ilmumise eel tarkvara uudset modulaarset ülesehitust, mis pidavat Androidi värskendamise senisest palju lihtsamaks-kiiremaks muutma.

Nüüd, poolteist kuud pärast Oreo saabumist pole seda teretulnud muutust aga millegi põhjal kinnitada...

Meil on peamiselt ainult mõned otse karbist võetuna Android 8 jooksutavat nutitelefoni (eelkõige Sony Xperia XZ1 ja XZ1 Compact) ning eri tootjate lubadused, et millistele mudelitele keegi Oreot pakub. Ja viimase puhul on täpsed ajad enamasti lahtiseks jäetud.