Andmeside hüppas koroonapandeemia peale lakke

 (10)
Antennid
AntennidFoto: Andres Putting

Eesti telekomiettevõtete andmeil kasvas viimastel päevadel hüppeliselt nii andmeside mahtude kõi kõnede maht ja peapõhjuseks muidugi kodukontoritesse suunatud töötajad ja e-õppele üle läinud õpilased.

Telia Eesti tehnoloogiajuht Andre Visse ütles Fortele, et näiteks kasutati esmaspäeval Telia 4G võrgus mobiilset internetti ligemale kolmandiku võrra enam kui nädal tagasi samal ajal.

„Veelgi suuremad kasvunumbrid vaatavad vastu mobiilse kõneside poolelt, kus emaht oli enam kui 50% suurem kui nädala eest,“ rääkis Visse.

Kuigi andme- ja kõneside mahud on tavapärasest kümneid protsente kõrgemad, on Telia mobiilivõrgu kvaliteedinäitajad endiselt kõrgel tasemel.

Elisa tehnoloogiaüksuse juht Toomas Polli märkis samuti, et Elisa klientide sideteenuste tarbimises on muutus olnud hüppeline ja kõiki teenuseid on hakatud rohkem tarbima. Suurem tarbimine jagunes ühtlaselt päeva peale ja kasv oli suurem just nendel kellaaegadel, kus tavapäraselt oli tarbimine väiksem.

„Kaabelvõrgus oli esmaspäevane kogutarbimine nädal varasemaga võrreldes tervelt poole suurem, aga tipptunnil olev koormus ainult 15% tavalisest kõrgem. Mobiilvõrgus oli tipptunni kasv isegi väiksem, umbes 7%, ja terve päeva mahu tarbimine suurenes esmaspäeval umbes 35%,“ ütles Polli.
Suurim kasv mobiilse andmeside võrgus on Elisal väljaspool Tallinnat ja pealinnas on tarbimine üsna rahulik.

Seotud lood:

„Mõlemas võrgus on hüppeliselt kasvanud ka üleslaadimine, mis võib olla seotud videokoosolekute toimumisega,“ lisas ta.

Kõnede puhul pole suurenenud niivõrd kõnede hulk, kui nende kestvus ja piltlikult on liiklus sama suur olnud nagu aastavahetuse tipptunnil. Polli sõnul võib eeldatavalt tarbimine veel tõusta, kuid ülekoormuste ohtu hetkel pole ja elutähtsate teenuste töö on tagatud.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • Olulised telefoninumbrid:
    • 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)
    • 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)
    • 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)
    • 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)
  • COVID-19 sümptomid on sarnased gripi sümptomitele. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused.
  • Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Valitsus kehtestas viiruse kiire leviku tõttu 1. maini eriolukorra. Loe lähemalt, mida see kaasa toob!
  • Pärast välismaalt naasmist peavad nii Eesti elanikud kui ka välisriigi kodanikud olema kaks nädalat isolatsioonis. Loe lähemalt Välisministeeriumi kodulehelt!
  • Loe lähemalt koroonaviirusest Terviseameti kodulehelt!