Samsung Eesti mobiilidivisjoni juht Antti Aasma soovitab paremaid mobiilipilte müüa proovida ning reastas neli selleks sobivat äppi.

“Rakendusi, mille kaudu enda tehtud fotosid müüa, on palju ning nende kasutustingimused on erinevad. Kindlasti tasub kõigi tingimustega enne otsuse tegemist põhjalikult tutvuda – näiteks erineb juba komisjonitasu rakenduste lõikes palju,” selgitas Aasma. “Järgnevast valikust peaks aga igaüks leidma endale sobiva.”

EyeEm

koondab oma keskkonnas üle 25 miljoni fotograafi ning sadu miljoneid pilte. Konkurents on tihe ning komisjonitasu iga müüdud pildi pealt 50%, kuid vastavalt paikapandud müügihindadale saab pildilt teenida mitte vähem kui 10 dollarit.

“EyeEm on rohkemgi kui ainult müügiplatvorm – see koondab endas fotograafe üle maailma ning on justkui üks suur fotograafide foorum, kust saab ideid, inspiratsiooni ja nõuandeid, et enda pilte veelgi professionaalsemaks muuta,” ütles Aasma.

EyeEmis müüki pandud fotosid võib müüa mujalgi ning kuna tihti otsivad suurettevõtted spetsiifilisi fotosid, siis saab sealt valida ka fotomissioone ning minna tegema vastavalt temaatilisi pilte.

Agora Images

meelitab kasutajaid sellega, et ei võta vahendustasu: kogu müügi eest saadud tasu võib endale jätta.

Tasusüsteem on üles ehitatud erinevatele tasemetele ning mida kõrgem on su reiting, seda paremat hinda võid oma fotode eest küsida.

Üht fotot võib müüa korduvalt. Sarnaselt EyeEm'iga leiab rakendusest väljakutseid, kus tuntud firmad või brändid annavad ette teema ja nõudmised ning ostavad ära laekunud piltidest parimad.

Foap

Lihtne rakendus, kus piisab vaid konto tegemisest ning foto müügiks üleslaadimisest.

Eriliseks teeb Foapi asjaolu, et iga pildi üleslaadimisel tuleb veel hinnata viit teiste tehtud pilti. Sellise süsteemi kaudu tõusevad ka sinu pildid rohkem esile ning neil on parem potentsiaal müügiks minna.

Foapi komisjonitasu on 50%, minimaalne tasu ühe pildi eest on viis dollarit, aga kui sinu fotole paneb silma peale mõni suur ettevõte, on võimalik lihtsalt teenida ka sadu dollareid.

“Iga fotoäpi puhul tasub oma piltidele panna juurde võimalikult palju asjakohaseid "silte", siis leitakse need otsingu kaudu paremini üles. Tasub mõelda ka sellistele märksõnadele, mida pildil otseselt näha ei ole, näiteks hommikune rabapilt võib olla kirjeldatud sõnadega rahu ja vaikus,” soovitas Aasma.

Scoopshot

Selle rakenduse oluline eripära on see, et igale pildile võid ise hinna määrata. Ettevõtted otsivad sellest rakendusest fotosid nime, asukoha või žanri järgi, seega on ka siin oluline kasutada täpseid kirjeldusi. Samuti toimuvad rakenduses igapäevased fotovõistlused, mille parimad saavad auhinnatud.

Eriliseks teeb Scoopshoti seegi, et fotosid tohib veebireklaamiks võtta tasuta, ent foto autorile tuleb maksta reklaamitulu iga pildi näitamise pealt veebis. Seega võib õnnestunud foto korral teenida terve varanduse.