Ometigi on paljud väikefirmad hädas, kuna reklaam ei paista toimivat. Ja kui aus olla, siis efektiivne reklaamimine FB-snõuab kogemusi ja pidevat huvi teema vastu – reeglid muutuvad ja võimalused samuti, kirjutab Digiabi.ee.

Aga mõned nipid on universaalsed ja siinkohal tutvustangi mõnda neist.

1. Kui soovid rohke tekstiga reklaami, siis kasuta Page like'i võimalusi

Kui muidu on FB reklaamis kasutatavatele piltidele reegel, et teksti ei tohi olla üle 20%, siis millegipärast ei kehti see lehe päisefotodele.

Siinjuures ei ole isegi oluline, et tegu oleks just aktiivse päisefotoga, vaid reklaami seadistades võid sinna panna just sellise pildi, mida reklaamis kasutada soovid.

Foto: ekraanitõmmis

2. Reklaami ainult läheduses olevatele kasutajatele

Kui olete püüdnud valida Facebookis asukohta ja avastanud, et Facebooki jaoks ongi Eesti üks piirkond, siis tegelikult on mul teile hea uudis – tegelikult saab reklaami siiski suunata mingi piirkonna inimestele.

Aga seda saab teha läbi Interest-kasti ning miinuseks on see, et reklaami näidatakse ainult inimestele, kes on selle piirkonnaga seotud lehtede vastu huvi üles näidanud.

Aga juhul, kui reklaamieelarve on väike, annab see ideaalse võimaluse suunata reklaam just nende inimesteni, kes ka teie juurde kohale viitsiks tulla.

Foto: ekraanitõmmis

3. Kui reklaamid linki oma kodulehele, siis kohanda kõik tekstid reklaami jaoks ümber

Kui soovid, et Facebooki-reklaam tooks külastajaid sinu kodulehele, siis kindlasti ära piirdu sellega, et lisad lingi ja käivitad reklaami.

Vaata kõik tekstid üle, lisa vajadusel puuduvad tekstid ning ümber saad kirjutada ka lehe pealkirja ja kokkuvõtet.

Allolevalt jooniselt näed, millisesse kasti mingi tekst kirjutada tuleks.

Foto: ekraanitõmmis

4. Ära tee uudisvoo ja parema tulba reklaame koos

Uudisvoo reklaamid ilmuvad lehe keskel ja suurte piltidega inimeste uudisvoos. Nendel piltidel võib olla rohkem detaile, 20% teksti ja see kõik on OK.

Kui seesama pilt lisada samas parempoolsele reklaamile, on see fookusest väljas ja ei haara üldse silma.

Seetõttu tasuks parema tulba reklaamid kujundada eraldi – saad seda teha sama kampaania raames, seega ei ole vaja lisada topelteelarvet ja Facebook ise vaatab, millist reklaami kõige efektiivsemalt näidata oskab.

Aga kuna pilt on parem kui tuhat sõna, siis panin ülalritta 3 reklaami, mis on parema tulba jaoks kohendatud ja alareale 3 reklaami, mis ei ole – usun, et näed erinevust.

Foto: ekraanitõmmis

5. Lõika pildid enne lisamist õigesse mõõtu

Facebooki uudisvoo reklaamipildi mõõt on 600 x 315 ja soovitan tungivalt reklaamile pilti lisades see õigesse mõõtu panna.

Pilt võib suurem (ja kui arvad, et palju sinu kliente külastavad veebi tahvelarvutitega, millel on Retina-ekraan siis topeltsuurus oleks isegi soovitatav), kuid vaata, et külgede proportsioonid oleks õiged (näiteks 1200 x 630 on ka täiesti sobiv).

Kui sa ise pilte õigesse suurusesse ei pane, siis teeb Facebook seda sinu eest ja see ei pruugi olla kõige õnnestunum lahendus.

Vasak foto allpool, siis enne sisestamist mõõtu lõigatud ja parema foto lasin FB ise ära croppida – taaskord päris suur erinevus.

Foto: ekraanitõmmis

Lõpetuseks

Aga reklaamide teema FB-s on mahukas ja võimalusterohke ning tegelikult sõltub palju ka sellest, mida ja kellele te müüa soovite.

Parim viis erinevaid võimalusi testida on katsetamine – tehke erinevaid väikesemahulisi reklaamikampaaniaid ja võrrelge, kuidas need suurendavad teie lehe külastatavust, fännide kasvu ja reaalse müügi hulka.

Pildid ja tekstid, mis tulemust ei anna, jätke kõrvale ja mängige edukamate reklaamide juures sõnastuse, pildi ja sihtgrupiga, et saada veelgi parem tulemus.