23,3 miljardit korstnasse? Uurime, miks Microsoft ostab sotsiaalvõrgustiku LinkedIn

 (11)
23,3 miljardit korstnasse? Uurime, miks Microsoft ostab sotsiaalvõrgustiku LinkedIn
Foto: REUTERS

Juuni on olnud põnevaid tehnoloogiauudiseid täis, aga enim tähelepanu kogus ilmselt see, et tehnoloogiahiid Microsoft ostab sotsiaalvõrgustiku LinkedIn.

Intrigeeriv on tehingu juures selle väärtus (26,1 miljardit USA dollarit ehk ca 23,3 miljardit eurot) – Microsoft pole kunagi midagi nii röögatult kulukat ostnud.

Enamik häälekamaid arvajaid paistab leidvat, et ärikasutajate Facebookiks nimetatud LinkedIn lihtsalt pole nii kõrget hinda väärt. "MS ostab saidi, kus keegi ei käi," naerab üks. "Microsoft ostab saidi, kus peale Baltimaade keegi ei käi," oigab teine.

LinkedIn'il on tegelikult siiski tänavuse märtsi seisuga üle 433 miljoni kasutaja, neist 106 mln aktiivsed. Maksvaid kasutajaid on siiski ainult natuke üle 2 miljoni.

Käibel pole viga: 2015. aastal 2,99 miljardit USA dollarit. Raha tuleb peamiselt kasutajaandmete pakkumisest personali- ja müügiinimestele.

Palju kurvem on seevastu seis puhastuluga - möödunud aastal 166 miljonit dollarit kahjumis. Inimestel on veel hästi meeles, kuidas Microsoft ostis Nokia kiratseva mobiiliäri, ei suutnud sellega midagi erilist pihta hakata ja müüs hiljuti isegi palju viletsamas seisukorras edasi.

LinkedIn on Microsofti tegevdirektor Satya Nadella esimene suur ost ja selle käekäigust sõltub, kuidas teda suure juhina vaatlema hakatakse.

MS näeb LinkedIn'i väärtust kõigis neis miljonites, keda sotsiaalvõrk ühendab. See annab ülevaate sellest, mis turul toimub. Võib eeldada, et enamik täiskasvanud USA inimestest kasutab saiti oma elu jooksul töö otsimiseks, kolleegidega suhtlemisel ja üldse karjääri tegemisel.

Seotud lood:

Jääb ainult küsida, kas Microsoft oskab seda infot koguda, analüüsida ja küllalt kasumlikult rahaks teha.

Neil on selleks muidugi juba üks kasulik abivahend olemas: enam kui 1,2 miljardi kasutajaga kontoritarkvara MS Office.

Viimane võimaldab infot koguda selle kohta, millega inimesed tegelevad (eeldusel, et nad seda Office'i vahendusel teevad) ja vastavalt määrata, kui palju kasutajatelt raha küsida. LinkedIn'is saab aga siis täpsemalt suunatud reklaame kuvada.

Sotsiaalvõrk poleks siiski pelgalt tööriist, vaid tulevase Microsofti ärikasutajatele suunatud strateegia üks alussambaid. Uus poiss selles reas, kus on juba Outlook, Skype, Office ja isegi Cortana ja Windows ise. Rakendusi ja teenuseid üksteise sisse lõimida on mõistlik mõte – ökosüsteemide loomisest veel samm edasi.

Samu plaane peavad ju ka kõik suured põhirivaalid. Google'il on Apps, Facebookil on FB at Work, Apple tegeleb lõimimisega usinalt oma uutes opsüsteemi-väljalasetes, eriti iOS 10.

Viimaste aastate põhjal otsustades on Microsofti nõrk külg – kogu nende rikkusest hoolimata – oskus oma ressursse tõhusalt ära kasutada. Suures plaanis otsuste tegemine ja nende sihikindel teostamine võtab liiga kaua aega.

Minecraft on ilmselt ainuke MS-i hiljutine ost, mille puhul pole pärast saanud imestanda, et miks nad selle üldse ostsid, pealegi veel nii kõrge hinnaga.

Seevastu Skype, Nokia mobiiliäri, LinkedIn'i sarnane Yammer... Rääkimata oskamatusest Windows Phone'i / 10 Mobile'i arendada või isegi Xboxide arendamise puhul selgeid kindlaid samme teha.

Lühidalt: LinkedIn'i tehingu äratasumise alus on Microsofti julgus välja mõelda, mida ja kuidas sellega täpselt teha, ja siis see ära teha. Neile seni paljude näidete põhjal omast aeglust ja kõhklemist tasub aga karta.