Vene ajaleht Pravda kuulutas, et nähtamatust laevastikust kujuneb riigi mereväelise mõjuvõimu selgroog. Kõik alused varustatakse suundrakettide, õhutõrjerakettide, meretõrjerakettide ja torpeedodega, teatas uudistekanal Fox News.
Uut tüüpi laev on sedavõrd suurel määral kohandatav, et võib välja vahetada kolm olemasolevat eri tüüpi alust. Venemaa relvatööstusega seotud allikas rääkis ajalehele Izvestija: „Tänu uuele tipptehnoloogilisele riistvarale edestab see soorituselt suuri allveetõrjelaevu, samas kui selle ründe- ja õhutõrjesuutlikkus ületab praegu kasutusel olevate hävitajate ja juhitavaid rakette kandvate ristlejate oma.“
Teadaandele eelnes USA F-22 Raptori Vene versiooni, uue radarnähtamatu stealth-lahingulennuki avalikustamine. Lennukit Suhhoi T-50, mida Venemaa arendab koostöös Indiaga, esitleti esmakordselt tänavu augustis, vahendab The Daily Mail.
Ekspertide hinnangul tuleks viimatisse teadaandesse suhtuda skeptiliselt, kuna Venemaa võib püüda selle toel lihtsalt oma uut tehnoloogiat reklaamida.
Samuti kahtlevad nad, kas hävitajat — mille veeväljasurve võib küündida 9000 tonnini — saab üldse nähtamatuks muuta.
„Suurem osa tänapäeval ehitatavatest sõjalaevadest on varustatud suuremal või väiksemal määral radarnähtamatust pakkuvate võimalustega,“ kinnitas USA mereväekolledži professor James Holmes.
Sama õppeasutuse USA-Venemaa-uuringute rühma juhataja Thomas Fedyszyn lisas: „Nad üritavad seda parseldada Indiale, Vietnamile, Indoneesiale. Turundusest huvitatud osapoolena on nad sisuliselt kohustatud vastavaid väiteid esitama.
Ei usu, et see alus teeb revolutsiooni pealvee-sõjanduses. Tõenäoliselt pole tegu sellise murrangulise stealth-tehnoloogiaga, mis aluse igale aparaadile igal ajal nähtamatuks muudaks.
Kõik ettevõtted, mis tänapäeval laevu ehitavad, modifitseerivad kere nurki nii, et alus ei muutuks radarimajakaks. Meil praegu ehitatavad laevad on radareile nähtamatumad kui iial varem.“
Juba on Venemaa kasutusse võtnud teise, radareile osaliselt nähtamatu korvett-klassi aluse Stereguštšii, mida arendati eraldise projekti 201380 raames.