Õhujõud on kehtestanud F-22 pilootidele üle tosina ohutusreegli ning väitnud, et hapnikuprobleemid on väga haruldased, kuid mõned piloodid on keeldunud lennukiga lendamast, teatab BBC News.

Teisipäeval välja antud ohutusnõuetes nähakse ette, et F-22-d peavad loobuma pikkadest õhupatrullmissioonidest Alaskal, teatas Pentagon. Lahingus pole lennukit kunagi kasutatud.

Kaitseminister Leon Panetta andis korralduse paigutada lennukitesse tagavarahapnikusüsteem. Sellega tehakse algust detsembris.

„Me pole algpõhjust kindlaks teinud,“ ütles Pentagoni pressiesindaja George Little. „See võib olla midagi, mis on seotud hapnikusüsteemiga. Need võivad olla lennuki teised omadused, mis võivad hüpoksia-sarnastele juhtumitele kaasa aidata, kas need on siis gravitatsioonijõud või kõrgus, millel lennuk lendab.“

2008. aasta aprilli ja 2011. aasta jaanuari vahelisel perioodil on registreeritud 12 hapnikupuudusega seotud intsidenti, sealhulgas peapööritust ja teadvuse kaotust.

Kardetakse, et uutel hävitajatel F-35, mida arendab Lockheed Martin, võivad olla samasugused probleemid.

„Ma arvan, et võib öelda, et igaüks juhtkonnas muretseb selle pärast,“ nentis Pentagoni pressiesindaja John Kirby.

F-35-l on mitmeid samu omadusi kui F-22-l, kuid see ei suuda lennata nii kõrgel ja nii kiiresti.