Allveelaeva arendas ja ehitas Saksa mereväe tellimusel Howaldtswerke-Deutsche Werft AG (HDW) ning Fincantieri S.p.a. Kokku on selliseid maailmas 8 ning need on ainsad allveelaevad, mis saavad energiat vesinik-kütuseelementidelt, mille tootjaks on Siemens.

57-meetrine U-33 suudab sukelduda kuni 700 meetri sügavusele ning sõidab vee all kuni 37 km/h. Pardal on 22 meeskonnaliiget ning 5 ohvitseri. Laeva veeväljasurve ehk kaalunäitaja on veepealses olekus 1450, sukeldununa aga juba 1830 tonni.

Laevameeskonnad naasesid Läänemere keskosas peetud õppuselt ja veedavad Tallinnas nädalavahetuse enne esmaspäeval Saksamaale naasmist, rääkis Delfile mereväe pressiesindaja Kunnar Kukk.

Allveelaeva saadavad abilaevad Fehmarn ja Tegernsee. Kuke sõnul peaks laevameeskonna nädalavahetusse jääma ka kohtumine linnavalitsuse esindajatega. Merevägi on neile määranud kontaktohvitserid, kes nendega tegelevad.

Sel talvel viibis Saksa fregatil Hamburg neli kuud kümneliikmeline Eesti mereväe laevakaitsemeeskond, kelle ülesandeks oli kaitsta laevaliiklust Adeni lahes Somaalia piraatide eest.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!