Soome sõjamasinate tööstusel on pikk ajalugu. SISU on aga nimeks, mis läks käibele juba 1931. aastal, kui kahe kohaliku autokeretootja ühinemisel Helsingis loodi O/YSuomen Autoteollisuus A/B.

Esimesena valmisid üks buss ja kaheksa veoautot, ekspordiks läks aga juba 1936. aastal, kui mõistagi esimene veok toimetati Eestisse. 1938. aastal hakati tootma ka tramme, mis kestis 1959. aastani, Eestisse aga toimetati juba 40 bussi- ja veokipõhja, mis autodeks pandi kokku juba Eestis. Esimene soomusmasin pandi Soomes kokku aastal 1938.

1939. aastal suudeti Sisu nime all toota juba 300 autot. 1940. aastal hakati valmistama ka omi mootoreid. 1941. aastast alates keskenduti sõja lõpuni küll rohkem sõjatööstuse aitamisele. 1945-1952 toodeti aga mootoreid, mis saadeti reparatsioonidena otse NSV Liitu.

1960. aastatel leiti suurem turg ka Ladina-Ameerikas. 1970. aastatest peale on Sisu soomukeid kasutatud ÜRO rahuvalveoperatsioonides. 1975. aastal sai Soome riigist lõpuks Oy Suomen Autoteollisuus Ab enamusosanik, 1981 sai firma nimeks aga Oy Sisu-Auto Ab. 1980. aastal valmisid näiteks Panssari-Sisu (ehk soomuki nimega Pasi) ja Maasto-Sisu (ehk Masi) prototüübid. Busside valmistamine lõpetati 1989. aastal.

Sõjaväemasinaid Masi, Misu, Nasu, Pasi, Rasi ja Raisu valmistanud osa eraldati omeatte sõjatööstusettevõtteks Sisu Defence Oy aastal 1995, ja tänaseks on kontsern jagunenud kolmeks: Auto Trucks Oy, Sisu Defence Oy ja Sisu Engineering Oy.

Otsus Pasi-soomukeid Eestile müüa tehti 2004. aastal, ning tänu Eesti osalusele Afganistanis said nad seal ka tuleristsed, paraku tähendades seda, et oli vaja leida uusi ja märksa kuulikindlama kerega masinaid. Ja neid Sisu nüüd ka pakub.