Northrop Grummani uus säästu-luurelennuk: mehitamata ja mehitatud juhtimise parim tervik
Firebirdi, mida Northrop Grumman tutvustas katselendudest tehtud fotode ja videoülesvõtete vahendusel, konstrueeris ja ehitas valmis Califonias Mojave kõrbes tegutsev ettevõte, tipptehnoloogiliste lennu- ja kosmoseaparaatide tootja Scaled Composites LLC. Ettevõte arendas uut lennukit kindla teadmisega, et USA kaitsekulutuste eelarvet ootavad ees ulatuslikud kärped, vahendab PhysOrg.com.
„Meie pilootjuhtimisega ja mehitamata tehnoloogiate paremaid omadusi endas ühendav Firebird on vastus tulevikus ilmnevatele eelarvelistele kitsendustele,“ rõhutas Northorp Grummani aero- ja kosmonautikasüsteemide sektori asepresident ning arenenud programmide ja tehnoloogia osakonna juhataja Paul Meyer pressiteates.
Firebirdi programmihaldur Rick Cooks kirjeldas lennukit kohandatava süsteemina, mille hind ja hoolduskulud tänu suurele hulgale ülesannetele, mida see üheainsa lennu raames lahendada suudab, on väga taskukohased.
Ettevõtte esindajad ei öelnud, kui palju lennuki arendamine maksma läks.
Kahe sabaga lennukil on 19,8 meetri pikkuse ulatusega nõtke tiib ning kere tagaosas tõukepropeller.
Avaldatud andmete kohaselt on 10,3 meetrit pika ja kolme meetri kõrguse lennumasina tipp-lennukõrguseks 9,1 kilomeetrit, lennu maksimaalne kestus konfiguratsioonist sõltuvalt 24–40 tundi.
Firebirdi saab lendamas näha 23. maist 3. juunini toimuvatel USA ühendväejuhatuse õppustel koondnimetusega Empire Challenge 2011. Õppuste staap paikneb Arizona osariigis Fort Huachuas; õppused ise toimuvad mitmel pool USA-s ja hõlmavad ka mitmeid välisriike.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!