"Kuulus Saksa külalislahkus": kuidas natsi-Saksamaa end Ameerika turistidele reklaamis
1935. aastal, vaid kaks aastat pärast seda, kui natsionaalsotsialistlik partei Saksamaal võimu haaras, oli Hitler juba kibedalt ametis riigi kujundamisega vastavaks oma arusaamadele.
Tol aastal võeti vastu juudi rahvusest elanikkonda ikestavad ja ahistavad antisemiitlikud nn Nürnbergi seadused.
Samal ajal kui USA ametlik poliitika oli meretaguste konfliktide suhtes silm kinni pigistada, tegeles Saksamaa aktiivselt Ameerika turismidollarite ligimeelitamisega, nagu näitavad 1935. aasta maikuus ajakirjas Fortune Magazine ilmunud reklaamid.
Inimsusevastaste kuritegude toimepanemisega samaaegselt turundas Saksamaa end “raviva maana”, mida täidavad noorendavad ja elustavad kuurortid ja sanatooriumid.
“Lustlik on elu neis nüüdisaegsetes veepaleedes,” lubab reklaamprospekt, mis mainib ka inflatsioonivabasid “registreeritud reisimarku”, mida Ameerika turistidele vahetusvahenditeks pakuti.
Teine reklaam kinnitab, et aurulaevadel ootab külastajaid ees “kuulus Saksa külalislahkus” ja et kõiki koheldakse kajutiklassist hoolimata ühtviisi lugupidavalt.
Tähelepanuväärne on, et reklaamidel ei paista ühtegi haakristi, mis ilmus Saksa lipule ametlikult 1935. aastal, samuti ei mainita ei natsionaalsotsialistlikku parteid ega ka valitsust.