Nimelt oli leitud probleem Martin Bakeri katapultistmetega US15E, mis ühendatuna piloodikiivri liigse kaaluga olevat loonud "mitteaktsepteeritava riski kaelavigastuseks langevarju avamise ajal, kergekaalulistele pilootidele madala kiirusega tingimustel."

Ehk teisiti öeldes, piloot, kes pole piisavalt raske, et tasakaalustada langevarju avanemise jõudu, võiks murda oma kaela.

Loomulikult ei saanud ei katapultistmete ega kiivrite valmistajad toimunuga leppida, vaid otsisid kiirkorras lahendusi ja nüüd on lõpuks kaalupiirang pilootidele maha võetud.'

Katapultistmele loodi uus kergekaalu seadistus, lennukisse paigaldati ka pead toetav paneel kiivri jaoks, kiivri enda kaalu ka vähendati 2,3 kilogrammilt kahele kilogrammile. Kõik olemasolevad F-35 hävitajad saavad uuenduse, kõik uued saavad juba seadistused tehasest kaasa.

Senisel kaalupiirangul ei nähtud ka mõtet, sest see oli keelanud vaid ühel piloodikandidaadil lennukisse istuda. Madalakaalulisuse keeld võeti maha, kuid F-35 on endiselt mõeldud pigem pilootidele kaaluga 102 kuni 245 naela (46 kuni 111 kg).