Lennukiversiooni F-35B rahvusvaheline esmaesitlus pidi aset leidma 9. juulil Inglismaal Farnborough’s lennundusfestivalil Royal International Air Tattoo, kuid viimasel hetkel keelas Pentagon lennu ära, sest 23. juunil oli ühe lennuki mootoris tekkinud tulekahju. Eile kinnitati, et lennukid on siiski lennukõlbulikud, aga lennukiesitlus jäi ära. Programm uue lennuki väljatöötamiseks, millele on kulunud 400 miljardit, väidetavalt isegi 1,5 triljonit dollarit, pole olnud selline edulugu, kui oodati, viivitused tootmises on teinud temast ühe kõigi aegade kalleima hävituslennuki üldse.

Pentagoni hankeosakonna juhataja Frank Kendall ja USA mereväe hankeülem Sean Stackley on ärgitanud F-35 ühisprogrammi bürood pakkuma stiimuleid ühisostuvalmis partnereile. Seni on ühe lennuki hinnaks 162 miljonit dollarit. F-35 seitsmenda piiratud tiraažiga pilootväljalaske taotlushind oli umbes sada miljonit dollarit. Iga järgmise väljalaskega peaks see hind mõnevõrra alanema.

Lennukite rahvusvaheline hulgiost võiks lennukikerede tootja Lockeed Martini ja mootoritootja Pratt & Whitney tellimuste portfellid stabiliseerida, garanteerides neile kindlustunde tehnikapargi ja tööjõukulu kavandamiseks. Taoline ühisost hõlmaks ka neid hävitajaid, mille ostmiseks ilma täiendavat rahastust taotlemata on partnerriigid oma parlamentidelt heakskiidu juba saanud. Bogdan tõstis selliste partneritena, kellel on kriteeriumidele vastamiseks juba tulnud vastu võtta raskeid otsuseid, esile Norrat, Austraaliat ja Hollandit. Ühendkuningriik on ametlikult teada andnud nelja F-35 ostmise kavast.

Ostetavate lennukite hulga kasvatamine on esmatähtis ka F-35-tele umbes 85 miljoni dollarilise hinnataseme saavutamiseks. Bogdan usub, et see on saavutatav siis, kui hävitaja juba täiemahulises tootmises on, mis eeldatavasti juhtub alles 2019. aastal. Aastatel 2016–2019 viiakse arendustöö lõpule, kuid sel perioodil ei seo Pentagon end veel täismahulise tootmistegevuse lepinguga.

Lõuna-Korea on otsustanud F-35 kasuks ning kavatseb osta 40 eksemplari — seda on 20 võrra vähem kui varasem kava ette nägi, kuna radarnähtamatu platvormiga kaasnevad lisakulud. Samuti on Bogdani kinnitusel lähikuudel oodata ühisostuga liituma ka Iisraeli, ainult et Iisreali puhul oleks tegu täiendusega 19 juba olemasolevale lennukile. Tõenäoliselt liitub hulgiostjate koalitsiooniga Singapur, ehkki alles pärast olemasolevate F-16-te nüüdisajastamise programmi heakskiitmist. 

Kostab ka veidi pingutatud kriitikat: