Business Insideri hinnangul on tegemist 072II-tüüpi Yuting-klassi helikopterikandjaga, mille pardale on nüüd paigaldatud hoopis tohutu tulevikurelv. Eelmise aasta märtsis kirjutas Hiina väljaanne Global Times, et riigi armee on tegemas edusamme võimsate uudisrelvade arendamises, sealhulgas relsskahurite ehitamises.

Relsskahur (inglise k. railgun) on relv, mis kasutab laskemoona kiirendamiseks püssirohu asemel elektrivälja. Relsskahurid võimaldavad laskemoona lasta kaugemale ning vähendavad ka plahvatusohtliku laskemoona pardal hoidmisega tekkivaid ohte. USA luureallikate andmetel võivad hiinlaste relsskahurid 2025. aastaks lasta kuni 200 kilomeetri kaugusele.

Samas on relsskahuritel ka mitu olulist nõrka külge. Üheks selliseks on relvasüsteemide suurus: umbes keskmise veoauto suurused süsteemid ongi otstarbekalt kasutatavad ainult suurtel sõjalaevadel. Peale selle nõuavad kahurid ka tohutut hulka elektrienergiat.

Relsskahur on oma nime saanud kahest kõrge elektrijuhtivusega relsist, mis moodustavad koos metallmürsu ja toruga ühtse vooluringi. Kui tekib laeng, siis tekitab see võimsa elektromagnetvälja, mis annab mürsule 40 000 kordse raskuskiirenduse (G). Aerodünaamiline tõuge koos miljoniamprilise vooluga kuumendab kuuli umbes 1000 kraadise temperatuurini, mille tõttu jätab laskemoon stardihetkel maha tulejoa.

Hiinlaste esimest relsskahurit nähti 2011. aastal, esimesed katsetused toimusid aga 2014. aastal. Esimest korda paigaldati relvasüsteem laevale ilmselt eelmise aasta teises pooles.

Ka ameeriklased on relsskahurite arendamisega juba üle kümne aasta tegelenud, kuid hetkeseisuga ühelegi laeva pardal relvasüsteeme veel katsetatud ei ole. Küll aga levivad kuulujutud, et relsskahurid võivad ameeriklaste sõjalaevade relvastusse jõuda Zumwalt-klassi hävitajatel, mida on hetkeseisuga ehitatud vaid kaks tükki. Kolmas laev peaks valmis saama 2021. aastaks.