Teeni ühe raksuga miljon eurot — tõesta, et Bielefeldi linna pole olemas!

 (13)

Saksamaa linn lubab maksta miljon eurot inimesele, kes tõestab, et linna pole olemas.

Veidi rohkem kui 340 000 elanikuga Bielefeldi linn Saksamaal annab teada, et maksab miljoni euro suuruse autasu inimesele, kes tõendab, et seda linna pole tegelikult olemas.

Kummastava pakkumise põhjuseks on 1993. aastal internetis levima hakanud vandenõuteooria, mille kohaselt Bielefeldi linn on väljamõeldis.

Infotehnoloogia üliõpilase Achim Heldi konstrueeritud teooria kohaselt pole teadaolevalt vähemalt 800 aastat eksisteerinud linn tõeline, kuna erinevalt teistest Saksamaa linnadest pole see mitte millegi erilise poolest tuntud.

Humooriks vandenõuteooria levis veebis laialdaselt ja hakkas peagi elama oma elu.

Tekkis hulk konkreetsemaid hüpoteese, nagu väide, et linna-illusiooni loomise taga on salapärane rühmitus SIE (eesti keeli NEMAD), või et olematul linnal on salajane keskus, kuhu on peidetud „surnuks lavastatud“ kuulsused nagu Elvis Presley ja Kurt Cobain.

Nn Bielefeldi vandenõu muutus kiiresti osaks Saksa popkultuurist, nii et selle üle viskasid nalja isegi tuntud isikud nagu Angela Merkel, kes linna külastades rääkis rahvale, et polnud kuni sinna saabumiseni kindel, kas Bielefeld ikka on olemas.

Nüüd aga on kohalikud ametivõimud otsustanud, et linna üle irvitamisele peab saabuma lõpp, ja pakuvad miljoni euro suurust autasu inimesele, kes suudab tõestada, et Bielefeldi tõepoolest pole olemas.

Seotud lood:

Ehkki linnavalitsus on enda osutusel „99,99% tõenäosusega veendunud“, et kõik tõendid linna olematuse kohta suudetakse kummutada, rahustatakse seejuures ometi kohalikke maksumaksjaid, et kui keegi peaks tõesti suutma veenvalt demonstreerida, et Bielefeld on väljamõeldis, maksavad lubatud autasu välja linna kommuniaktsiooni- ja turundusasutuse Bielefeld Marketing sponsorid.

Kõik, kes soovivad autasu endale krabada, peavad tõendid Bielefeldi linna mitte-olemasolu kohta esitama tänavu 4. septembriks.

Tõendeid on lubatud esitada mis tahes kujul — nt fotode, videote või tekstina —, kuid seejuures rõhutatakse, et need „tarkuseterad peavad olema ümberlükkamatud“.

Foto: Bielefeld Marketing