Rainer Vakra: silmakirjalik on mängida loodussõpru ja samas ehitada neljarealisi maanteid

 (188)
"Kõige loodussõbralikum oleks olemasolevad maanteed ära lammutada"
Pikett Nõmme noortemaja toetuseks
Rainer VakraFoto: Madis Veltman

Silmakirjalik mängida loodussõpru ja võidelda Rail Balticu ehk rongiliikluse vastu ning samal ajal ehitada miljardite eest neljarealisi maanteid, leiab poliitik ja Eesti Üliõpilaste Keskkonnakaitse Ühingu Sorex liige Rainer Vakra kommentaariks täna Fortes avaldatud videole Tallinna-Tartu uue lõigu rajamise keskkonnamõjudest.

„Tulemus on videos ilusti näha. See on õpikunäide, kuidas rongiliikluse vastase võitluse käigus "unustatakse" rääkida maanteede rajamisega kaasnevatest keskkonnakahjudest. Kas ehitada Pärnu maantee neljarealiseks? Mina sõidaks suvepealinna auto asemel hoopis rongiga. Kohale jõuaks 43 minutiga," sõnas Rainer Vakra Fortele.

Ühistransport ja rongiliiklus on Vakr hinnangul selgelt keskkonnasõbralikumad ning ohutumad kui autosõit.

„Kiired, mugavad ja keskkonnasäästlikud ühendused aitavad tõsta kogu Eesti konkurentsivõimet, kuna arvestavalt vähenevad aeg-ruumilised vahemaad. Näiteks tulevikus kuluks raudteed pidi Tallinnast Riiga jõudmiseks üks tund ja 55 minutit. Rääkimata sellest, et Eesti integreerub nii koos Läti ja Leeduga Euroopa transpordivõrku," ütles praegu europarlamendi saadiku Sven Mikseri nõunikuna töötav Vakra.

Vakra hinnangul oleks kõige loodussõbralikum olemasolevad maanteed ära lammutada ja autosõit lõpetada.

„Aga kui me seda ei tee, on meie kohustus valida lahendus, et inimesed pääseksid liikuma ja seda kõige väiksemate negatiivsete keskkonnamõjudega. Ühistransport ja rong neljarealise maantee asemele. Aga nii kaua kui meil on valitsuses keskkonnaministrid, kes ei usu, et inimeste tegevus on kliimamuutuste põhjuseks, siis pole ka imestada, et must asfalt niimoodi võlub," lisas Vakra.

Loodusfotograaf Eleri Lopp-Valdma on koostanud video, kus näha karjäärid ja tekitatud keskkonnakahju seoses Kose-Võõbu maanteelõigu rajamisega.