Ajakirjas Journal of Consumer Research hiljuti avaldatud uurimus annab mõista, et sedasorti enesehävitusliku käitumisega võitlemiseks piisab lihtsalt... kurvast meelest.

"Avastasime, et kui kurvad katsealused nägid pilte "rahuldustoitudest" või isu rahuldamisega seonduvaid sõnu, tõstis nende kurbus esile mõnutoitudega liialdamise negatiivseid tagajärgi, ajendades katsealuseid manustama vähem mõnutoite," kinnitasid autorid Anthony Salerno, Juliano Laran (mõlemad Miami ülikoolist) ja Chris Janiszewski (Florida ülikoolist).

Uurimuse tulemused näitasid, et kui katsealustele esitleti kõigepealt mõnukeskset teavet ja neid seejärel kurvastati, kahanes mõnusaamise eesmärgil tarvitatavate toitude tarbimine.

Samuti leidsid autorid, et nood katsealused märkisid tõenäolisemalt, kuidas mõnutoitude söömine võib tervist rikkuda.

Katsealused, kellele tutvustati emotsionaalset neutraalset infot ja keda seejärel kurvastati, tarvitasid "lohutustoite" rohkem.

Uurimuse pealkirjaga "Hedonic Eating Goals and Emotion: When Sadness Decreases the Desire to Indulge" ("Hedonistlikud toitumissihid ja emotsioonid: kui kurbus kahandab isu rahuldustoitude järele") leiate Miami ülikooli kodulehel (PDF-fail, 17 lk).