India ookeani hoovused ehk kuidas lennukitükk 5600 kilomeetri kaugusele kandus
Reunioni lähistelt leitud lennuki tiivatükk paistab ikkagi kuuluvat mullu märtsis lennu ajal teadmata kadunud Malaisia lennukile Boeing 777. Ka uhuti seal randa rebenenud kandekott, mis võis teoreetiliselt lennuki pagasiruumis olla.
Kuna põhjapoolsetelt merealadelt pole otsingud tulemusi andnud, on hiljem otsinguid suunatud ookeani lõunaossa, aga ükski märk ei viita, et lennuk võinuks isegi ligilähedale Madagaskarist 500 kilomeetrit idas asuvale Reunionile jõuda. Lennukit on otsitud ka Austraalia lääneranniku esiselt ookeanist, seni igasuguse eduta. Lennuki tiivatükk leiti nüüd 5600 kilomeetri kauguselt kohast, kus seda viimati radariekraanil leiti ja 4000 kilomeetri kaugusel alast Austraalia esisel, kus seda seni otsiti.
India ookeani hoovused võimaldaks hulpima jäänud tükkidel enam kui aastaga tõesti üsna suure ringi teha. Põhjapassaathoovus kannaks laevu ja esemeid pigem Indoneesia poolt kaares vastu Aafrika sarve, kuni Madagaskarini välja (mille naabruses Reunion asub), lõunapassaathoovus suunab aga esemeid tagasi läände, Austraalia rannikutele. Mussooni tõttu saab aga nende suund talvel ka vastupidiseks muutuda. Pole just haruldased juhtumid, kus esemeid uhutakse üle mere tuhandete kilomeetrite kaugusele, viimati on seda võinud jälgida hiiglaslike tsunamide tagajärjel.
India ookean on tohutu mereavarus, mida on kohati üsna vähe uuritud ja sealsest põhjareljeefist saadakse selgemat pilti alles nüüd lennukivrakki sonaritega otsides. Sealsed hoovused on ometi üsna hästi tuntud, hoovuste rõnga sees on kujunenud ka üks maailma suuremaid prügisaari, kus merre sattunud plastik pinna all hõljuma jäädes keskkonda reostab.
Juhus, et lennuki tükke leidub Reunioni esiselt, ei aita ikka veel selgitada, kuhu lennuk kukkus. Küll ta on tõend, et lennuk on siiski hukkunud. Tükk, mis nüüd leiti, pärineb kindlalt Boeing 777-st, selliseid on aga ookeani kohal kaduma jäänud vaid üks.