Väljaandel Nepali Times teatel tegi selle foto Abushhan Gautam 10. mai õhtupoolikul suunaga itta, kus loojuva päikese valguses on näha ka mäetipp. Ajakirjanik Chandra Kishore nägi aga eelmisel nädalal Indiaga piirnevatel tasandikel olles üle Nepali Hiina piirilinna Langtangi.

Sõidukite heitkogused on Katmandu oru vaieldamatult suurim õhusaaste allikas ja ühe uuringu kohaselt moodustas see tänavatasandil koguni 70% kõigist tahkete osakeste heitmetest.

Viimastel kuudel on aga Nepalis sarnaselt muu maailmaga tehased suletud ning autod on teedelt kadunud. Bensiini müük langes eriolukorra väljakuulutamisele järgneval nädalal koguni 6 protsendini tavapärasest. Selle tulemusel oli õhk muutunud „hingematvalt puhtaks" ning haiglates on palju vähem registreeritud astmat, bronhiiti ja teisi hingamisteede haigusi, kirjutab väljaanne.

Vaatamata fossiilkütuse tarbimise järsule vähenemisele ei paranenud Katmandus õhukvaliteedi indeks (AQI) aprillis-mais siiski nii palju, kui oli oodata. Põhjuseks aprilli alguse tulekahjud Dhadingis, Nuwakotis ja Chitwanis, lahtise prügi põletamine ja piiriülene saastatus.

Mis puutub autodesse, siis elektriautod moodustasid vahetult enne pandeemia algust 10 protsenti Nepali uute autode ostust, Eestis pole see protsentigi.