Virgin Galacticu kosmoselennukit SpaceShipTwo, mis kannab nime VSS Unity, esitleti esmakordselt avalikkusele tänavu veebruaris.

Virgin Galacticu eelmine ehk esimene kosmoselennuk purunes testlennul 2014. aasta oktoobris. Üks pilootidest hukkus, teine sai katapulteerumisel raskelt vigastada. Uurimine jõudis järele, et õnnetuse põhjustas hukkunud piloot, tõstes sabapoomi pidurdusasendisse liiga suurel kiirusel. Seetõttu on nüüd kosmoselennukil peal elektrooniline piiraja, mis ei luba seda mehhanismi liiga vara sisse lülitada.

VSS Unity'l tuleb nüüd läbida pikk katsetuste etapp. Esimesed testlennud tehti Mojave kõrbes tänavu septembris, kuid siis oli kosmoselennuk kinnitatud kandurlennuki külge.

Täna öösel alanud katselendude teine etapp tähendab, et kandurlennuk viib kosmoselennuki VSS Unity taevasse, vabastab selle ning VSS Unity planeerib ise maapinnale. Nagu firma oma kodulehel teatab, tehakse katseid väga erinevates tingimustes: täislastis (simuleeritakse kütuse ja meeskonna kaalu), aga ka n.ö tühja paakiga, samuti katetatakse kosmoselennukit erinevatel kiirustel.

Kui liuglemise etapp kulgeb edukalt, järgneb katselendude kolmas etapp, kus kandurlennuki küljest vabastatud kosmoselennukil pannakse õhus tööle ka raketimootor. Virgin Galacticu testpiloot CJ Sturckow on öelnud SpaceNewsi vahendusel, et lennud töötava mootoriga võivad alata järgmise aasta algul. SpaceNews vahendab ka järjekorras 610. kosmoseturisti, kes on ostnud 200 000 dollarilise pileti, ning kes loodab teha kosmosereisi 2019. aastal.

Kosmoselennuk peaks oma lennul ületama 100 km kõrguspiiri, et kosmoseturistid saaks end ametlikult astronautideks kutsuda. Ning selle piiri ületamisega on SpaceShipTwo eelkäija SpaceShipOne ka hakkama saanud.